İrfan Gürkan Çelebi`nin biyografik içerikli öykülerinin eğitsel değerler yönünden incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Son yıllarda `Değerler Eğitimi` ülkemizde eğitim programlarında değer verilen bir konudur. Söz gelimi yenilenen 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı'nda `Değerler Eğitimi` adı altında yeni düzenlemeye gidilmiştir. Türkçe dersinin ana malzemesi olan edebi metinlerin çocuğa temel değerleri benimsetecek düzeyde olmasına dikkat edilmiştir. Çünkü çocuğa, millî ve evrensel değerlerin kazandırılması edebi metinler aracılığıyla gerçekleşir. İlgili literatür taraması yapıldığında, çocuk edebiyatı sahasında `Değerler Eğitimi` adı altında yapılan çalışmalarda incelenen kitap türlerinin biyografi olduğuna çok az rastlanmıştır. Bu sebeple bu çalışmada hitap ettiği kitle 10-14 yaş grubu olan İrfan Gürkan Çelebi'nin biyografik içerikli öyküleri, eğitsel değerler açısından incelenmiştir. Çalışmanın amacı öykülerdeki değerleri tespit etmek ve bu değerlerin 2018 Türkçe Dersi Öğretim Programı'ndaki değerler ile uyumunu karşılaştırmaktır. Araştırmada nitel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Nitel araştırma yaklaşımlarından tarama modeli esas alınarak yapılan çalışmanın kapsamını, İrfan Gürkan Çelebi'nin 10-14 yaş grubu için yazdığı `Kahramanım Fatih, Kahramanım Mimar Sinan, Kahramanım Yunus Emre, Kahramanım Mevlana, Kahramanım Nasrettin Hoca, Kahramanım Ertuğrul ve Kahramanım Osman Gazi` kitapları oluşturmuştur. Kitaplardaki değerler araştırmacı tarafından analiz edilerek çıkarılmış ve 2018 MEB Türkçe Dersi Öğretim Programı'ndaki kök değerler ile karşılaştırılmıştır. In recent years,` Values Education ` is a subject valued in education programs in our country.For instance, in the renewed 2018 Turkish Course Curriculum, a new regulation which is called `Educational Values` was introduced. It was paid attention that the literary texts, which are the main material of Turkish course, were at a level that children would adopt basic values. Because children's acquisition of national and universal values takes place through literary texts.When the related literature is reviewed, in the studies regarding educational values within the field of children's literature, one can barely encounter biography genre. In this study, therefore, İrfan Gürkan Çelebi's biographical stories addressing age groups from 10 to 14 are analysed in terms of educational values. The aim of this study is to determine the values in the stories and compare their compatibility with the values in the 2018 Turkish Course Curriculum. Qualitative research method was used in this research. The scope of this study, which were based on the surveying model of qualitative research approaches, is limited to the seven books written for age groups from 10 to 14 by İrfan Gürkan Çelebi: `My Hero Fatih, My Hero Mimar Sinan, My Hero Yunus Emre, My Hero Mevlana, My Hero Nasrettin Hoca, My Hero Ertuğrul and My Hero Osman Gazi.` The values in the books were analysed by the researcher and compared with the fundamental values in the 2018 MEB Turkish Language Teaching Program.
Collections