Sınıf öğretmeni adaylarının STEM eğitimine yönelik tutum ölçeğinin geliştirilmesi ve sınıf öğretmeni adaylarının STEM eğitimine yönelik tutumlarının çeşitli değişkenlere göre incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada sınıf öğretmeni adaylarının STEM eğitimine karşı tutumlarını belirlemek için geliştirilen ölçeğe göre STEM' e yönelik tutumların farklı değişkenlere göre değişikliği belirlenmeye çalışılmıştır. Araştırma, betimsel bir araştırmadır ve survey yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini, Bülent Ecevit Üniversitesi ve Hacı Bektaş Veli Üniversitesi'nde eğitim gören 330 Sınıf öğretmeni adayı tekvin etmektedir. Araştırmanın veri toplama aracını kişisel bilgi formu, STEM ölçeği, California Eleştirel Düşünme Eğilimi Ölçeği ve Problem Çözme Ölçeği oluşturmaktadır. Veri toplama formlarından elde edilen niteliksel datalar, SPSS 21.0 Paket istatistik programında yer alan ilişkisiz gruplar için t testi (Independent Simple t Test) ve tek yönlü varyans analizi (One-way ANOVA) yararlanılarak analiz edilmiştir. Bununla birlikte verilerin aritmetik ortalama ve standart sapma değerleri de hesaplanıp tablo haline getirilmiştir.Araştırmanın bulguları, sınıf öğretmeni adaylarının cinsiyete göre STEM alanında, STEM alt boyutlarından fen ve mühendislik boyutunda, mezun oldukları okul türü değişkenine göre STEM, eleştirel ve problem çözme eğiliminde anlamlı fark görülmüştür. Mezun oldukları okul türü değişkenini STEM alt boyutlarına göre incelediğimizde matematik alanında anlamlı bir fark görülmüştür. Öğrenim gördüğü sınıf düzeyi değişkenine göre STEM ve problem çözme eğiliminde anlamlı fark görülürken, STEM alt boyutlarına göre fen, mühendislik, matematik, teknoloji boyutlarında da anlamlı bir fark görülmüştür.Anahtar Kelimeler: STEM, Eleştirel Düşünme Becerisi, Problem Çözme Becerisi, Bütünleşik STEM Eğitimi In this study, it was tried to determine the change of attitudes towards STEM according to different scale according to the scale developed to determine the attitudes of classroom teacher candidates towards STEM education. The research is a descriptive study and survey method is used. The sample of the study is composed of 330 classroom teachers who are studying at Bülent Ecevit University and Hacı Bektaş Veli University. Personal data form, STEM scale, California Critical Thinking Disposition Scale and Problem Solving Scale were used to collect data. Qualitative data obtained from data collection forms were analyzed by using t-test (Independent Simple t Test) and one-way ANOVA for unrelated groups in SPSS 21.0 Packet statistics program. In addition, arithmetic mean and standard deviation values of the data were calculated and tabulated.The findings of the study showed that there was a significant difference in STEM by gender, STEM sub-dimensions, science and engineering dimension, STEM, critical and problem solving tendency according to the variable of the type of school they graduated. A significant difference was observed in the field of mathematics when we examined the type of school they graduated according to STEM sub-dimensions. While there was a significant difference in STEM and problem solving tendency according to the grade level variable, a significant difference was observed in science, engineering, mathematics and technology dimensions according to STEM sub-dimensions.Key Words: STEM, critical thinking skills, problem solving skills, integrated STEM training
Collections