Öğretmenlerin demokratik davranışları ile yansıtıcı düşünme eğilimlerinin 21.yüzyıl becerilerini öğretme düzeylerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı öğretmenlerin demokratik davranışları ile yansıtıcı düşünme eğilimlerinin 21. Yüzyıl becerilerini öğretme düzeylerine etkisini incelemektir. Çalışmanın verileri 2019-2020 öğretim yılı güz döneminde, Zonguldak ili Karadeniz Ereğli ilçesinde bulunan MEB'e bağlı ilkokul, ortaokul ve lisede görev yapan 441 öğretmenden toplanmıştır. Veri toplama aracı olarak ''Öğretmen Adaylarının Demokratik Algı ve Tutum Ölçeği'', ''Öğretmen ve Öğretmen Adayları için Yansıtıcı Düşünme Eğilimi (YANDE) Ölçeği'' ve ''21. Yüzyıl Öğreten Becerileri Kullanım Ölçeği'' ile toplanmıştır. Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma, Chaid analizi, Spearman Brown Sıra Farkları korelasyon yöntemi, Path analizi kullanılmıştır. Araştırmanın sonunda öğretmenlerin demokratik davranışları, yansıtıcı düşünme eğilimleri ve 21. yüzyıl becerilerini öğretmelerinin yeterli düzeyde olduğu bulunmuştur. Chaid analizi sonucuna göre öğretmenlerin demokratik davranışları, yansıtıcı düşünme eğilimleri ve 21. yüzyıl becerilerini öğretme alt faktörlerinin öğretim basamağı ve cinsiyete göre anlamlı farklılık gösterdiği; kıdemlerine göre anlamlı farklılık göstermediği bulunmuştur. Path analizine göre öğretmenlerin demokratik davranışları ile yansıtıcı düşünme eğilimlerinin 21. yüzyıl becerilerinin anlamlı yordayıcısı olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Demokratik Algı, Demokratik Tutum, Demokratik Davranış, Yansıtıcı Düşünme, Yansıtıcı Düşünme Eğilimleri, 21. Yüzyıl Becerileri. The aim of this study is to examine the effects of teachers' democratic perceptions, attitudes and reflective thinking tendencies on their 21st century teaching skills. The data of the study is collected from 441 teachers working in primary, secondary and high schools which are affiliated to MEB in the black sea Ereğli district of Zonguldak between the fall semester of the 2019-2020 academic year. As the data collection tool titles are''Democratic perception and attitude of teacher candidates, ''Reflective Thinking Tendency Scale for Teachers and Student Teachers'' and ''21 st Century Teacher Skills Use Scale.'' For the analysis of the data, arithmetic mean, standard deviation, CHAİD analysis, Spearman Brown row difference correlation method, path analysis were examined. At the end of the research, it was found that teachers' democratic perceptions and attitudes, reflective thinking and 21st century skills were sufficient. According to the results of CHAİD analysis in the study, the democratic perceptions and attitudes of teachers, reflective thinking tendencies and sub-factors of 21st century skills showed significant difference according to the educational level and gender; It was found that there was no significant difference according to their seniority. More over according to the path analysis, it was concluded that teachers' democratic perceptions and attitudes and reflective thinking are significant predictors of 21st century skills.Key Words: Democratic Behaviors, Democratic Perception, Democratic Attitude, Reflective Thinking, Reflective Thinking tendency, 21st Century Skills
Collections