Hemşirelik eğitiminde üç boyutlu yazıcıların kullanımı: Fallot tetralojisini öğrenmede etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma hemşirelik öğrencilerinin eğitiminde üç boyutlu yazıcıların kullanımının öğrenmeye etkisini ölçmek amacıyla deneysel çalışma olarak planlanmıştır. Çalışma Gümüşhane Üniversitesi Sağlık Bilimleri Fakültesi Hemşirelik Bölümü'nde okuyan 35 kişiden oluşan bir kontrol ve 35'er kişiden oluşan iki deney grubundan oluşmaktadır. Verilerin toplanmasında kişisel bilgi formu, eğitim bilgi formu, memnuniyet formu ve ünite izlem formları kullanılmıştır. Kontrol grubunda ders müfredata uygun olarak sözel şekilde işlenmiştir. Deney gruplarından birine üç boyutlu modelle eğitim verilmiş, diğerine ise tam öğrenme modeline göre eğitim verilmiştir. Veriler SPSS 22 programı ile değerlendirilmiştir. Çalışma sonucunda son test sonuçları incelendiğinde gruplar arasında anlamlı farklılık saptanmıştır (p<0.01). Anlamlılığın hangi gruptan kaynakladığı incelendiğinde kontrol grubunda olguların bilgi düzeyleri 3b model grubundan ve tam öğrenme modeli grubundan anlamlı olarak düşük bulunmuştur (p=0.001; p<0.01); 3b model grubu ile tam öğrenme modeli grubu arasında da anlamlı farklılık saptanmamıştır (p>0.05). Eğitim sonrası 15. günün sonuçları incelendiğinde gruplar arasında yine istatistiksel olarak anlamlı farklılık saptanmıştır (p<0.01). Anlamlılığın hangi gruptan kaynakladığı incelendiğinde kontrol grubu olgularının bilgi düzeyleri 3b model grubundan ve tam öğrenme modeli grubundan anlamlı olarak düşük bulunmuştur (p=0.001; p<0.01); 3b model grubu ile tam öğrenme modeli grubu arasında da anlamlı farklılık saptanmamıştır (p>0.05). Eğitim sonrası 30. günün sonuçları incelendiğinde gruplar arasında yine istatistiksel olarak anlamlı farklılık saptanmıştır (p<0.01). Anlamlılığın hangi gruptan kaynakladığı incelendiğinde kontrol grubu olgularının bilgi düzeyleri 3b model grubundan ve tam öğrenme modeli grubundan anlamlı olarak düşük bulunmuştur (p=0.001; p<0.01); 3b model grubu ile tam öğrenme modeli grubu arasında da anlamlı farklılık saptanmamıştır (p>0.05). 3b model grubunun eğitimden memnuniyetleri 92.24±13.57 ortalamasıyla yüksek bulunmuştur. This study was planned experimentally to measure the effect of using three dimensional printers on learning during the education of nursing students. It consisted of three groups such as one control including 35 individuals and two experimental groups each including 35 individuals who were studying in Gumushane University Faculty of Health Sciences Nursing Department. Personal information form, educational information form, satisfaction form and unit follow-up forms were used for data collection. In control group, the course was studied verbally in accordance with the curriculum. One of the experimental groups was given training with a three dimensional model; and the other was trained according to whole learning model. Data were assessed by SPSS 22 program. When post test results were examined at the end of the study, a significant difference was found between the groups (p<0.01). When the origin of this significance was evaluated, knowledge levels of the cases in control group were found to be significantly lower than 3d model group and whole learning model group (p=0.001; p<0.01); and no statistically significant difference was found between 3d model and whole learning model groups (p>0.05). According to the results at 15 days after training, a statistically significant difference was found between the groups (p<0.01). In this case, knowledge levels of the cases in control group were found to be significantly lower than 3d model and whole learning model groups (p=0.001; p<0.01); however, no significant difference was detected between 3d model and whole learning model (p>0.05). The results at 30 days after training showed significant differences between both groups (p<0.01). Knowledge levels of the cases in control group were found to be significantly lower than 3d model and whole learning model groups (p=0.001; p<0.01); but, no significant difference was found between 3d model group and whole learning model group (p>0.05). Satisfaction of 3d model group from training was found to be high with a mean value of 92.24±13.57.
Collections