Farklı sosyal çevrede yaşayan İlköğretim öğrencilerinin sağlık tutum davranışlarının değerlendirilmesi: Zonguldak ili örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Sağlıklı bir yetişkin olabilmenin temel kuralı sağlıklı bir çocukluk geçirmektir. İlköğretim dönemi bunun için kritik dönemdir. Bu düşünceden yola çıkılarak, araştırma ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin sağlık tutum ve davranışlarının değerlendirilmesi amacı ile tanımlayıcı bir araştırma olarak yapılmıştır. Araştırma verileri, Kasım 2018- Mart 2019 tarihleri arasında Zonguldak ilindeki 4 ilköğretim okulunda İbrahim Fikri Anıl, Üzülmez, Asma, Mimar Sinan İlköğretim Okulu 6., 7. ve 8. sınıfa devam eden 540 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir. Sosyo-ekonomik yerleşime göre İbrahim Fikri Anıl ilköğretim okulu iyi sosyo-ekonomik bölge okulu seçilirken, Asma, Üzülmez, Mimar Sinan İlköğretim okulları düşük sosyo-ekonomik bölge okulu olarak seçilmiştir. Veriler SPSS 16.0 veri analiz programında değerlendirilmiştir. Araştırma verileri Çocuğa İlişkin Bilgi formu ve Öğrenci Sağlık Tutum Ölçeği ile toplanmıştır. Çalışmaya alınan öğrencilerin sınıflarına ve annelerinin yaşları ile beslenme puanları arasında anlamlı fark olduğu saptanmıştır (p=0.004). Öğrencilerin cinsiyetleri ile hijyen puanları arasında (p=0.002), sınıf düzeyine göre fiziksel aktivite puanlar (p<0.001) ve kazadan korunma puanları arasında fark olduğu saptanmıştır (p<0.001). Sosyo-kültürel yapısı düşük olan bölgede okuyan öğrencilerin iyi olanlara göre ölçek puan ortalamalarının iyi anlamlı düzeyde yüksek olduğu belirlenmiştir (p<0.001). İlköğretim öğrencilerinin beslenme, fiziksel aktivite, hijyen ve kazalardan korunma konusunda sosyo-kültürel yapının beklenenin aksine çocukların sağlık tutumunu olumsuz yönde etkilemediği sonucuna varılmıştır. The basic rule of being a healthy adult is to have a healthy childhood. Primary education is the critical period for this. Based on this idea, the research was conducted as a descriptive design to evaluate the health, attitudes and behaviors of the second grade students. Research data was carried out in between November 2018 and March 2019 with four primary schools in the province of Zonguldak Primary Scholl 6th, 7th and 8th grade of 540 students. According to the socio-demographic settlement, As İbrahim Fikri Primary school was selected as a high socio-demographic district school, Asma, Üzülmez and Mimar Sinan Primary Schools were selected as low socio-demographic district schools. Data were analyzed by using SPSS 16.0, data analysis program. Before the study, written permission, ethics committee permission and written permission from parents were obtained and data were collected with the information form and Health Attitude Scale of the Child. A statistically significant difference was found in terms of nutrition scores of mothers according to their age (p=0.004). There was a statistically significant difference in terms of hygiene scores of students according to their gender (p=0.002). It was found that there was a significant difference in terms of physical activity scores of students according to their classes ( p <0.001) . It was determined that there was a significant difference in terms of accident protection scores of students according to their classes (p < 0.001). It is identified that particularly grade level of the field of nutrition was affected significantly by number of siblings, parents age,parents learning and parents working status. The mean score of the scale and sub groups with poor socio-cultural structure was found to be significantly higher than those of good ones. It was concluded that primary school students were in sufficient in terms of nutrition, physical activity, hygiene and protection from accidents but socio- cultural structure did not adversly affect the health of children.
Collections