Fizik eğitiminde ters yüz edilmiş sınıf modelinin kullanılmasının öğrenme ürünleri üzerine etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İletişim teknolojilerinin eğitime entegresi olarak nitelendirilebilecek Ters Yüz Edilmiş Sınıf Modeli (TYES), sınıf içinde gerçekleşen faaliyetleri sınıf dışına, sınıf dışında gerçekleşen faaliyetleri de sınıf içine taşıyan bir öğretim modelidir. Bu araştırmanın amacı, Fizik dersi için dijital içeriklerle ve eğitsel etkinliklerle zenginleştirilmiş (TYES) modeli uygulamasının, öğrencilerin akademik başarısı, Fizik dersi performans düzeyi, problem çözme becerisi ve fizik dersine yönelik tutum düzeyleri üzerine etkisini incelemektir. Araştırma deneysel yöntemle gerçekleştirilmiş olup, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Bu araştırmanın çalışma grubunu, ortaöğretim düzeyinde öğrenim gören 10. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırma 2017-2018 eğitim-öğretim yılında gerçekleştirilmiş olup, bir ortaöğretim kurumunda öğrenim gören dört sınıf araştırmaya dahil edilmiştir. Araştırmada Deney grupları 59 öğrenciden, kontrol grupları 62 öğrenciden oluşmaktadır. Çalışmada, `Basınç ve Kaldırma Kuvveti` konusu, deney gruplarında `TYES Modeli` ne göre işlenirken, kontrol gruplarında ise 10. Sınıf Fizik Öğretim Programına uygun yöntemler kullanılarak dersler yürütülmüştür. Araştırmada öğrencilerin akademik başarı düzeylerini ölçmek için `Çoktan Seçmeli Akademik Başarı Testi`, Fizik performans düzeylerini belirlemek için `Fizik Performans Düzeyi Testi`, problem çözme becerisi düzeylerini belirlemek için `Mantıksal Düşünme Grup Testi`, Fizik dersine yönelik tutumlarını belirlemek için `Fizik Dersi Tutum Ölçeği` kullanılmıştır. Çalışmanın ön test ve son test ölçümleri sonucunda elde edilen verilerin analizi için SPSS 20.00 paket programında yer alan bağımlı ve bağımsız gruplar için t testi analizleri kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre; TYES modelinin kullanıldığı deney grubu öğrencilerinin akademik başarı, fizik performans ve derse yönelik tutum puanlarının, kontrol grubu öğrencilerine göre anlamlı düzeyde daha yüksek olduğu belirlenmiştir. Deney grubu öğrencilerinin kontrol grubu öğrencilerine göre problem çözme becerileri arasında anlamlı bir farklılık tespit edilememiştir. Araştırma sonuçları ışığında; ortaöğretim 10. Sınıf ve diğer sınıf düzeylerinde Fizik derslerinde TYES modelinin kullanılması önerilebilir. Flipped Classroom Model (FCM), which can be defined as the integration of communication technologies into education, is a teaching model that carries the activities taking place in the classroom to the out of the classroom and the activities taking place outside the classroom into the classroom. The aim of this study is to investigate the effect of Flipped Classroom Model, enriched with digital contents and educational activities, on students' academic achievement, physics course performance level, problem solving skills and attitudes towards physics course.The study was carried out by experimental method and quasi-experimental design with pre-test and post-test control group was used. The study group of this study consists of 10th grade students studying at secondary level. The study was conducted in the 2017-2018 academic year and four classes from a secondary school were included in the study. The experimental groups consisted of 59 students and the control groups consisted of 62 students. In the study,while the subject `Pressure and Lifting Force` was studied according to the `Flipped Classroom Mode` in the experimental groups, in the control groups the lessons were carried out using methods appropriate to the 10th Grade Physics Curriculum. In the study, `Multiple Choice Academic Achievement Test` was used to determine the students' academic achievement levels; `Physics Performance Level Test` was applied to evaluate the physics course performance level; `Logical Thinking Group Test` conducted to to determine their problem solving skills; `Physics Course Attitude Scale` determine the attitudes of the students towards physics course. As a result of the pre-test and post-test measurements of the study, t-test analyzes were used for dependent and independent groups included in SPSS 20.00 package program for the analysis of the obtained data.According to the findings; it was determined that the academic achievement, physical performance and attitude scores of the experimental group students using the Flipped Classroom Model were significantly higher than the control group students. There was no significant difference between the experimental group students' problem solving skills compared to the control group students. In the light of the research results; the use of Flipped Clasroom Model in Physics courses at 10th grade and other grade levels may be suggested.
Collections