Forekazıklı ankrajlı duvar sistemlerinin sonlu elemanlar yöntemi ile analizi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İnşaat sektöründe geoteknik mühendisliğinin yadsınamaz bir önemi bulunmaktadır. Zemini denge halinde tutabilmek için çeşitli sistemler geliştirilmiştir. Bu çalışma Forekazıklı iksa duvarı ve Ankrajlı diyafram duvar uygulamalarından oluşan sistemin tasarımı, Plaxis programıyla analizinin yapılması ve 5 kademeden oluşan kot farkı 60 metre olan 16 katlı bloklardan ve bu blokların önüne yapılacak olan villalardan oluşan bir site inşaatının şantiye sahasında imalatlarının yapılarak karşılaşılan sorunların değerlendirilmesinden oluşmaktadır. İmalat sırasıyla yukarıdan aşağıya şu şekilde yapılmıştır; Öncelikle 20 metre yüksekliğinde aralıklı forekazıklı iksa duvarı yapısı parametrik çalışma neticesinde tasarlanarak şantiyede imalatı gerçekleştirilmiştir. Bu iksa yapısının önüne 16 katlı bir binanın temel ve bodrum katlarının imalatının yapılabilmesi için şevli bir kazı yapılmıştır. Bu 16 katlı binanın altına yerinde dökme betonarme forekazıktan oluşan zemin güçlendirme uygulaması proje gereksinimleri doğrultusunda tasarlanarak sahada imal edilmiştir. Tam bu sırada forekazıklı iksa duvarının arkasındaki okulu yapısının bahçesinde çatlaklar meydana gelmiştir. Bu çatlakların iksa yapısının önüne açılan şevli kazı sebebiyle olduğu düşünülerek 16 katlı binanın temel ve bodrum katlarının imalatının yapılıp açılan şevin dolgusuna başlanmıştır. 16 katlı binanın yapımı devam ederken binanın 4 metre önüne 7 metre yüksekliğinde derin kazı yapılarak buraya binadan yük gelmeyeceği binanın yükünü kazıkların taşıyacağı düşünülerek 7 metre yüksekliğinde konsol tipi betonarme istinat duvarı yapılmıştır. Betonarme konsol tipi istinat duvarının 3.5 metre önüne 4 katlı bir villa yapısı konuçlandırılmıştır. Villanın 2 metre önünde 6 metre yüksekliğinde ankrajlı perde imalatı yapılarak destekleme sistemi oluşturulmuştur. Ankrajlı perdenin önüne yapılacak 2 katlı bir villa yapısı ve bu villanın da önüne yapılacak 6.5 metre yüksekliğindeki duvarın imalatı için şevli bir kazı çalışması yapılmış daha sonra buraya 6.5 metre yüksekliğindeki betonarme istinat duvarı yapılıp şev arkası doldurulmuştur. Bu çalışma yapılacak konut kompleksi için hazırlanan geoteknik tasarımların Plaxisde kademeli olarak analiz edilmesini kapsamaktadır. In today's city planning, deep excavations are very important in terms of engineering. Various systems have been developed to keep the soil in balance. This study covers the numerical modeling of the system consisting of prestressed anchored pile wall, cantilever type reinforced concrete retaining wall, prestressed anchored diaphragm wall and pile foundation applications. The first construction at the site is a 20 meter high prestressed anchored pile wall. It was designed as a result of the parametric work performed in numerical model and constructed in the site. In front of this shoring structure, 6 meter excavation was carried to construct foundation and basement of 16 storey building. Pile foundation of 16 storey building has been designed according to project requirement. In the meantime, cracks occurred in the garden of the school building behind the prestressed anchor pile wall. Considering that cracks were due to the excavation in front of the shoring system, and basement floors of the 16 storey building were constructed and the fill of the slope was started. While the construction of the 16-storey building was going on, a 7-meter-high cantilever-type reinforced concrete retaining wall was constructed, with the excavation of the building where the load would not be burdened by a deep excavation of 7 meters in front of the building. Reinforced concrete cantilever type retaining wall of 3.5 meters in front of the 6 meter high anchored wall was built. Then, a deep excavation work was carried out and a 6.5 meter high reinforced concrete retaining wall was built and the back of the slope was filled. The geotechnical designs prepared for the residential complex in this study will be produced as a gradual excavation in the Plaxis V9 dynamic module to prevent any insecure situation. İnteraction of structures and the construction defects are presented in the scope of this study.
Collections