Fen bilgisi öğretmen adaylarının girişimci kişilik özellikleri, girişimcilik niyeti ve duygusal zekâ düzeylerinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, Fen Bilgisi öğretmen adaylarının girişimci kişilik özellikleri, girişimcilik niyeti ve duygusal zekâ düzeylerini ortaya koymak ve aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın çalışma örneklemini, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Ege Bölgesindeki üniversitelerin eğitim fakültesi Fen Bilgisi öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören 1585 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Fen bilgisi öğretmen adaylarına verilerin toplanması amacıyla, `Girişimci Kişilik Ölçeği`, `Girişimcilik Niyeti Ölçeği` ve `Duygusal Zekâ Ölçeği` uygulanmıştır. Verilerin analizinde, tanımlayıcı istatistiksel metotlar (Frekans, Yüzde, Ortalama, Standart sapma) ile Kruskal Wallis H-testi, Mann Whitney U-testi ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, Fen Bilgisi öğretmen adaylarının girişimci kişilik özelliklerinin, girişimcilik niyetlerinin ve duygusal zekâ düzeylerinin cinsiyet, sınıf düzeyi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Fen Bilgisi öğretmen adaylarının girişimci kişilik özelliklerinin, girişimcilik niyetlerinin ve duygusal zekâ düzeylerinin öğrenim görülen üniversiteye göre anlamlı bir farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte, Fen Bilgisi öğretmen adaylarının girişimci kişilik özellikleri ve girişimcilik niyetleri, girişimci kişilik özellikleri ve duygusal zekâ düzeyleri, duygusal zekâ düzeyleri ile girişimcilik niyetleri arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir. The aim of this study is to reveal the entrepreneurial personality traits, entrepreneurial intention and emotional intelligence levels of science teacher candidates and to determine the relationship between factors. The study sample of the study consisted of 1585 science teacher candidates studying in science education department of the universities in the Aegean Region in the 2017-2018 academic year. `Entrepreneurial Personality Scale`, `Entrepreneurship Intention Scale` and amacıyla Emotional Intelligence Scale aday were applied to science teacher candidates in order to collect data. Descriptive statistical methods (frequency, percentage, mean, standard deviation) and Kruskal Wallis H-test, Mann Whitney U-test and correlation analysis were used for data analysis. According to the results of the study, it was determined that the entrepreneur personality traits, entrepreneurial intentions and emotional intelligence levels of the prospective science teachers did not show a significant difference according to their variables. It has been concluded that the entrepreneurial personality traits, entrepreneurial intentions and emotional intelligence levels of the prospective science teachers show a significant difference according to the university. In addition, it was found that there was a significant relationship between the prospective science trainees' entrepreneur personality traits and entrepreneurial intentions, entrepreneurial personality traits and emotional intelligence levels, emotional intelligence levels and entrepreneurial intentions.
Collections