Show simple item record

dc.contributor.advisorYenice, Nilgün
dc.contributor.authorYavaşoğlu, Neslihan
dc.date.accessioned2020-12-10T10:56:39Z
dc.date.available2020-12-10T10:56:39Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-04-08
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/253356
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Fen Bilgisi öğretmen adaylarının girişimci kişilik özellikleri, girişimcilik niyeti ve duygusal zekâ düzeylerini ortaya koymak ve aralarındaki ilişkiyi belirlemektir. Araştırmanın çalışma örneklemini, 2017-2018 eğitim-öğretim yılında Ege Bölgesindeki üniversitelerin eğitim fakültesi Fen Bilgisi öğretmenliği anabilim dalında öğrenim gören 1585 fen bilgisi öğretmen adayı oluşturmaktadır. Fen bilgisi öğretmen adaylarına verilerin toplanması amacıyla, `Girişimci Kişilik Ölçeği`, `Girişimcilik Niyeti Ölçeği` ve `Duygusal Zekâ Ölçeği` uygulanmıştır. Verilerin analizinde, tanımlayıcı istatistiksel metotlar (Frekans, Yüzde, Ortalama, Standart sapma) ile Kruskal Wallis H-testi, Mann Whitney U-testi ve korelasyon analizi kullanılmıştır. Araştırma sonuçlarına göre, Fen Bilgisi öğretmen adaylarının girişimci kişilik özelliklerinin, girişimcilik niyetlerinin ve duygusal zekâ düzeylerinin cinsiyet, sınıf düzeyi değişkenlerine göre anlamlı bir farklılık göstermediği tespit edilmiştir. Fen Bilgisi öğretmen adaylarının girişimci kişilik özelliklerinin, girişimcilik niyetlerinin ve duygusal zekâ düzeylerinin öğrenim görülen üniversiteye göre anlamlı bir farklılık gösterdiği sonucuna ulaşılmıştır. Bununla birlikte, Fen Bilgisi öğretmen adaylarının girişimci kişilik özellikleri ve girişimcilik niyetleri, girişimci kişilik özellikleri ve duygusal zekâ düzeyleri, duygusal zekâ düzeyleri ile girişimcilik niyetleri arasında anlamlı bir ilişkinin olduğu tespit edilmiştir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to reveal the entrepreneurial personality traits, entrepreneurial intention and emotional intelligence levels of science teacher candidates and to determine the relationship between factors. The study sample of the study consisted of 1585 science teacher candidates studying in science education department of the universities in the Aegean Region in the 2017-2018 academic year. `Entrepreneurial Personality Scale`, `Entrepreneurship Intention Scale` and amacıyla Emotional Intelligence Scale aday were applied to science teacher candidates in order to collect data. Descriptive statistical methods (frequency, percentage, mean, standard deviation) and Kruskal Wallis H-test, Mann Whitney U-test and correlation analysis were used for data analysis. According to the results of the study, it was determined that the entrepreneur personality traits, entrepreneurial intentions and emotional intelligence levels of the prospective science teachers did not show a significant difference according to their variables. It has been concluded that the entrepreneurial personality traits, entrepreneurial intentions and emotional intelligence levels of the prospective science teachers show a significant difference according to the university. In addition, it was found that there was a significant relationship between the prospective science trainees' entrepreneur personality traits and entrepreneurial intentions, entrepreneurial personality traits and emotional intelligence levels, emotional intelligence levels and entrepreneurial intentions.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFen bilgisi öğretmen adaylarının girişimci kişilik özellikleri, girişimcilik niyeti ve duygusal zekâ düzeylerinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of personality, entrepreneurship intensity and emotional intelligence levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-04-08
dc.contributor.departmentFen ve Matematik Alanlar Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10233776
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityAYDIN ADNAN MENDERES ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid537498
dc.description.pages132
dc.publisher.disciplineFen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess