Diş hekimliği eğitiminde uygulanan kron preparasyonlarının dijital ölçümü ve değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Gamze Gümüş, Diş Hekimliğinde Uygulanan Kron Preparasyonlarının Dijital Ölçümü ve Değerlendirilmesi, Bülent Ecevit Üniversitesi, Diş Hekimliği Fakültesi, Protetik Diş Tedavisi Anabilim Dalı, Uzmanlık Tezi, Zonguldak, 2018Diş hekimliği eğitiminde ölçme ve değerlendirme yöntemlerinin asıl amacı öğrencinin hata ve eksiklerinin belirlenebilmesidir. Ancak öğrenci çalışmalarının hatasız bir şekilde değerlendirilmesi; diş hekimliği eğitiminin en kritik ve en önemli noktasıdır. Günümüzde kullanımları yaygınlaşan Bilgisayar Yardımıyla Ölçü, Bilgisayar Yardımıyla Tasarım ve Bilgisayar Yardımıyla Üretim (CAI/CAD/CAM) sistemleri aracılığıyla prepCheck 2.0 (Sirona, Almanya) programı kullanılarak öğrenci preparasyon ve restorasyonlarının objektif olarak değerlendirilmesi ve analizi amaçlanmaktadır. Çalışmamız BEÜ Diş Hekimliği Fakültesi Dönem IV. öğrencileriyle birlikte yürütülmüştür. Dental fantom laboratuarında bilgisayarlar ve fantom diş modelleriyle birlikte prepCheck yazılımı, CAD/CAM Ünitesi ve Cerec Omnicam kullanılmıştır. 55 öğrenciyle birlikte yürütülen çalışmada, dental modellerde 13 ve 16 nolu dişlere chamfer tipi basamaklı diş preparasyonu yapılmıştır. Daha sonra modeller hem geleneksel hem de dijital değerlendirmeye alınmışlardır. Underkat, preparasyon açısı, okluzal mesafe, preparasyon tipi, marjin kalitesi ve yüzey kalitesi olmak üzere toplamda 6 farklı parametre değerlendirilmiştir. İstatiksel analize göre 13 nolu dişin geleneksel ve dijital değerlendirmelerin karşılaştırmasında `preparasyon tipi` parametresi hariç diğer tüm parametrelerde ve total puan değerlendirmesinde anlamlı fark bulunmuştur. Preparasyon tipi parametresine göre ise iki değerlendirme arasında anlamlı bir fark bulunamamıştır. 16 nolu dişin istatistiksel analizinde ise geleneksel ve dijital değerlendirmelerin karşılaştırmasında tüm parametrelerde ve total puan değerlendirmesinde anlamlı fark bulunmuştur.Keywords: Crown preparations, computer aided education, prosthodontics,educational measurement Gamze Gumus, Digital Measurement and Evaluation of Performed Crown Preparations in Dentistry. Bulent Ecevit University, Faculty of Dentistry, Department of Prosthodontics, Master's Thesis, Zonguldak, 2018.The main purpose of measurement and evaluation methods in dentistry education is to determine the mistakes and deficiencies of students. However, an accurate evaluation of student studies is the most critical and important point of dental education. The aim of this course is to provide an objective evaluation and analysis of student preparations and restorations by using PrepCheck 2.0 (Sirona, Germany) program through Computer Aided Measurement, Computer Aided Design and Computer Aided Manufacturing (CAI / CAD / CAM) systems. Our study was carried out with Faculty of Dentistry Term IV. students. PrepCheck software, CAD / CAM unit and Cerec Omnicam were used together with computers and phantom tooth models in the dental phantom laboratory. In the study conducted with 55 students, in the phantom models, chamfer type tooth preparation was made to the teeth 13 and 16. The models were evaluate both traditional and digital. A total of 6 different parameters were evaluated including underkat, taper, occlusal distance, preparation type, margin quality and surface quality. According to the statistical analysis, there was a significant difference between all the parameters and total score evaluation except the `preparation type` parameter in the comparison of traditional and digital evaluations of tooth 13. According to the preparation type parameter, no significant difference was found between the two evaluation methods. In the statistical analysis of tooth 16, a significant difference was found in all parameters and total score evaluation in comparison of traditional and digital evaluations.Anahtar sözcükler: Kron Preparasyonu, bilgisayar destekli eğitim, protetik diştedavisi, eğitimsel ölçüm
Collections