Mesleki teknik eğitim alanına müfredat geliştirme teknikleri ve mermer teknolojisi programı için bir uygulama
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET MESLEKİ TEKNİK EĞİTİM ALANINA MÜFREDAT GELİŞTİRME TEKNİKLERİ VE MERMER TEKNOLOJİSİ PROGRAMI İÇİN BİR UYGULMA Bu çalışmada Mermer teknolojisi öğretim programlarının, gelişen teknolojik yeniliklere ve işletmelerde yapılan görev ve işlemlere uygun hale getirilmesi amaçlanmıştır. öncelikle program geliştirme yöntem ve teknikleri incelenerek bunların karşılaştırılması yapılmıştır. Daha sonra program geliştirmeye olan ihtiyacı belirlemek amacıyla anket formu geliştirilmiştir. Araştırmanın evrenini Aryonkarahisar ili çevresindeki küçük ve orta ölçekli mermer fabrikaları, atölyeleri ve ocaklarında çalışanlar ile üniversite ve endüstri meslek liseleri mermercilik programı öğretim görevlileri ve öğretmenleri oluşturmuştur. Anketlerden ekle edilen veriler değerlendirilerek, çizelgeler ve grafiklerle analizi yapılmıştır. Buna göre işletmelerde çalışanlar ve akademik personel genel hatları ile mevcut programın amaçlar, içerik, öğretim süreçleri ve işletmelerle işbirliği boyutlarım yetersiz bularak programın geliştirilmesi yönünde görüş belirönişlerdir. Program geliştirme yöntemlerinden DACUM, uygulama kolaylığı, işletmelerin yaptığı görev ve işlemlerin aynen uygulanabilirliği, gerçekçi oluşu ve ekonomikliği gibi avantajları nedeniyle seçilerek uygulanmıştır. DACUM Mermercilik sektörünün değişik alanlarında (atölyecilik, fabrikacılık, ocakçılık ve mozaik-eskitme) uygulanmıştır. DACUM tekniği ile elde edilen görev ve işlemler MEB'nin başlatmış olduğu MEGEP kapsamında modüler öğretim programları esaslarına göre taslak modüler mermercilik programlan haline getirilmiştir. Böylelikle mermercilik geniş tabam mermer ocakçılığı, fabrika operatörlüğü, atölye operatörlüğü ve mozaik-eskitme işlemeciliği alanlarına ayrılmıştır. ivTez çalışmasında elde edilen veriler aynı zamanda MEB' nın başlatmış olduğu program güncelleme çalışmalarında kullanılmıştır. Mesleki ve teknik eğitim kurumlan öğretim programlan, esnek bir yapıya sahip olan modüler sisteme göre geliştirilerek işletmelerin yapmış oldukları görev ve işlemler ile teknolojik yenilikler göz önünde bulundurulmalıdır. Anahtar kelimeler; Program Geliştirme, Mermercilik Sektörü İşbirliği, DACUM, Modüler Öğretim Programlan ABSTRACT TECNIQUES FOR CURRICULUM DEVELOPM ENT FOR VOCATIONAL EDÜCATION AND AN APPLICATION FOR MARBLE TECHNOLOGY PROGRAMME in this study, it is aimed to become suitable for innovations of developing technology, tasks and processes which are done in the curriculum of marble technology. First of ali, methods and tecniques of programme development have been investigated and these techniques were compered by examining. Then a survey has been prepared in order to determine the need of programme development. The scope of this research has consisted staffs of small and middle scaled marble factories, ateliers and quarries, lecturers and teachers of marble programme in the university and ındustry vocational school in the vicinity of Afyonkarahisar. Data which was acquired from the survey has been evaluated and analyzed with tables and graphics. As a result, people who work in enterprises and academic staff have clarifîed that existing programme is inadequate in objectives, content, education processes, and cooperation dimensions with enterprises, and programme should be improved. DACUM, öne of programme development methods, has been chosen and applîed because of its advantages in easiness of applying, exact feasibility of enterprises tasks and processesi being realistic and economic. DACUM has been applied in factories, ateliers, quarries and for wearing-out mosaics that sectors of marble. Tasks and applications which are found with DACUM have been turned into modular marble work programmes in accordance wîth the extent of the MEGEP, which Mmistry of Education (MEB) has it started. Therefore, marble work has vibeen divided into marble quarry, factory and atelier usage and mosaic wear-out fîelds. Data which was acquired during the thesis has also been used for the programme development update studies which MEB has started. Vocational and technical training institutions' curriculum should be developed in accordance with modular system which has a flexible structure and tasks and applications of enterprises are to be considered with technological innovations. Key words: Programme Development, Cooperation in marble work, DACUM, Modular curriculums.
Collections