Lise son sınıf öğrencilerinin dershane tercihlerine etki eden değişkenlerin konjoint analizi ile değerlendirilmesi (Afyonkarahisar ili Milli Piyango Anadolu Lisesi ve Süleyman Demirel Fen Lisesi örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET LİSE SON SINIF ÖĞRENCİLERİNİN DERSHANE TERCİHLERİNE ETKİ EDEN DEĞİŞKENLERİN KONJOİNT ANALİZİ İLE DEĞERLENDİRİLMESİ (AFYONKARAHİSAR İLİ MİLLİ PİYANGO ANADOLU LİSESİ VE SÜLEYMAN DEMİREL FEN LİSESİ ÖRNEĞİ) İbrahim KİRMAN Uygulamalı Matematik Ana Bilim Dalı Afyon Kocatepe Üniversitesi, Fen Bilimler Enstitüsü Ağustos 2005 Danışman: Doç. Dr. İsmet DOĞAN Bu tez çalışmasında, Afyonkarabisar il merkezinde bulunan dershanelerin lise son sınıf öğrencileri tarafından tercih edilmelerine etki edebilecek değişkenler Konjoint Analizi ile incelenmiş; öncelik sıralamaları belirlenmeye çalışılmıştır. Bu amaçla; 2003-2004 eğitim-öğretim yılında Afyonkarahisar ili Süleyman Demirel Fen Lisesi ve Milli Piyango Anadolu Lisesi'nin son sınıfına devam etmiş olan toplam 208 öğrencinin dershane tercihine etki eden değişkenlerin Konjoint Analizi ile değerlendirilmesi gerçekleştirilmiştir. Ortogonal seçimle elde edilen 16 kart, oluşturulan anket formunda öğrencilere sunulmuş ve güvenirliliği (Pearson*R= 0.93 Kendall Tau= 0.65) olarak tespit edilmiştir. Verilerin değerlendirilmesi ile dershane tercihine etki eden değişkenler ve bunlara ait düzeylerin öncelik sıralamaları belirlenmiştir. Ayrıca, simülasyon amaçlı hazırlanmış kartlara ve demografik özelliklere göre de incelemeler yapılmıştır.Tez çalışmasının birinci bölümünde Konjoint Analizi'nin önemi ve tarihsel gelişimine; ikinci bölümünde Türk Eğitim sisteminde hizmetlerini sürdürmekte olan dershaneler hakkında bilgilere yer verilmiştir. Üçüncü bölümde Konjoint Analizi'ne ait teorik bilgilerden bahsedilmiştir. Dördüncü bölümde tez uygulama çalışması olarak Afyonkarahisar ili Milli Piyango Anadolu Lisesi ve Süleyman Demirel Fen Lisesi son sınıf öğrencilerinin dershane tercihine etki eden değişkenlerin Konjoint Analizi ile değerlendirilmesi gerçekleştirilmiştir. Bu bölümde, verilerin değerlendirilmesi ile dershane tercihine etki eden değişkenler ve bunlara ait düzeylerin öncelik sıralamaları belirlenmeye çalışılmıştır. Beşinci bölümde ise, tartışma ve sonuç kısmı yer almaktadır. Elde edilen bulgulara bakıldığında; ankete katılan tüm öğrenciler dershane tercihleriyle ilgili değişkenleri önemlilik derecelerine göre; ders günleri, dershane ücreti, seviye sınıflan, rehberlik hizmeti, sınıf mevcudu ve etüt hizmeti olarak sıralamışlardır. Anahtar Kelimeler: Dershane Tercihi, Konjoint Analizi, Eğitim Araştırmaları ıı ABSTRACT EVALUATION OF THE VARIABLES AFFECTING THE PRIVATE UNIVERSITY PREPARATION SCHOOL PREFERENCE OF SENIOR STUDENTS BY CONJOINT ANALYSIS (AFYONKARAHISAR MİLLİ PİYANGO ANATOLIAN HIGH SCHOOL AND SÜLEYMAN DEMIREL SCIENCE HIGH SCHOOL ) İbrahim KİRMAN Department of Applied Mathematics Afyon Kocatepe University, Institute of Science and Technology August, 2005 Supervisor: Associate Professor Doctor İsmet DO?AN In this thesis, the variables that can affect private university preparation schools preference of senior high school students have been examined by Conjoint Analysis and priority rankings have been determined. For this purpose, evaluation of the variables that have affected the private university preparation school preference of 208 senior students studying at Afyonkarahisar Süleyman Demirel Science High School and Milli Piyango Anatolian High School in the 2003-2004 education term by Conjoint Analysis has been made. 16 cards gathered by orthogonal selection were presented to students with a poll and its reliability was found to be Pearson'R= 0.93 Kendall Tau: 0.65. By the evaluation of the date, variables affecting the preference of private university preparation schools and priority rankings of the levels belonging to these have been determined. In addition, studies have been made according to both the cards prepared with the purpose of simulation and the demographic characteristics. inIn the first chapter of the thesis, the importance and historical development of Conjoint Analysis has been dealt with and in the second chapter, information' on the private university preparation schools serving in the Turkish Education system has been supplied. In the third chapter, theory of Conjoint Analysis has been studied briefly. In the fourth chapter, as applied thesis study, evaluation of the variables affecting the private university preparation school preference of senior students studying at Afyonkarahisar Milli Piyango Anatolian High School and Süleyman Demirel Science High School by Conjoint Analysis has been made. In this chapter, evaluation of the data and the variables affecting the preference of private university preparation schools and priority rankings belonging to these have been determined. In the fifth chapter, there is a discussion and a conclusion. When the findings of the study have been considered, it is seen that all of the students taking part in the poll ranked the variables concerning their private university preparation school preference according to their significance; that is, course days, course price, classes placing students in accordance with their level, guidance council, the number of students in each class and extra study hours. Key Words: Private University Preparation School Preference, Conjoint Analysis, Education Research IV
Collections