Okul müdürlerinin performans değerlendirmelerine ilişkin öğretmen algıları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma, okul müdürlerinin performans değerlendirmelerine ilişkin, öğretmenlerin objektiflik algılarını incelemek amacıyla yapılmıştır. Araştırma, tarama modelinde betimsel bir araştırmadır. Bu araştırmanın çalışma evrenini, 2016-2017 Eğitim-Öğretim yılı, Bursa ili Osmangazi merkez ilçesindeki, Milli Eğitim Bakanlığına bağlı resmi ilkokul, ortaokul ve lise türündeki 224 okulda görev yapan 8742 öğretmen oluşturmaktadır. Bu araştırmada örneklem büyüklüğü için oranlı eleman (Tabakalama) yoluyla 450 kişi olarak belirlenmiş olup 458 kişiye ulaşılmıştır.Çalışmada araştırmacı tarafından geliştirilen, 37 madde ve 3 alt boyuttan oluşan, geçerliği ve güvenirliği test edilmiş ''Okul Müdürlerinin Performans Değerlendirmelerine İlişkin Objektif Algı Ölçeği '' kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 23.0 programından yararlanılmıştır. Verilerin analizi için aritmetik ortalama, yüzdelik, standart sapma gibi betimsel istatistikler ile bağımsız örneklemler için t- testi ve tek yönlü varyans analizi (Anova) kullanılmıştır. Parametrik olmayan istatistikler için Mann Witney U testi ve Kruskal Wallis testi kullanılmıştırAraştırmanın bazı sonuçlarına göre, okul müdürlerinin performans değerlendirme sürecindeki rollerine ilişkin, öğretmenlerin objektiflik algılarının genel olarak yüksek ve olumlu düzeyde olduğu belirlenmiştir. Okul müdürleri performans değerlendirme sürecinde, gözlem kontrol ve iletişime ilişkin rolleri büyük ölçüde yerine getirmişlerdir. Okul müdürüyle çalışma süresi arttıkça öğretmenlerin objektif değerlendirilme algısı da artmıştır. Okul müdürüyle çalışma süresi azaldıkça öğretmenlerin objektif değerlendirme algısı da azalmıştır.Branş değişkenine göre, sınıf öğretmenlerinin diğer branşlara göre, okul müdürlerinin performans değerlendirme sürecindeki rollerine ilişkin objektiflik algıları daha yüksektir. Bu kapsamda, okul müdürlerinin performans değerlendirme sürecindeki rollerine ilişkin objektif öğretmen algıları genel olarak, ilkokulda görev yapan öğretmenlerin, ortaokul ve lisede görev yapan öğretmenlere göre daha yüksektir.Okul müdürlerinin öğretmenlere vermiş olduğu performans notu arttıkça, öğretmenlerin de okul müdürlerinin performans değerlendirme sürecindeki rollerine ilişkin objektiflik algılarının arttığı belirlenmiştir. This study was conducted to investigate the teachers 'objectivity perceptions of school principals' performance evaluation. This study is a descriptive study. The population of the study consists of 8742 teachers working at 224 official primary, secondary and high schools affiliated to the Ministry of National Education in the central district of Osmangazi, Bursa during 2016-2017 academic year. In this study, the sample size of the study was formed as 450 teachers with the technique of random stratified proportional sampling. A total of 458 teachers participated in the study. `Objective Perception Scale Related to the Performance Evaluation of School Principals`, which consist of 37 items and 3 sub-dimensions developed by the researcher and whose validity and reliability were tested, was used in the study. SPSS 23.0 package program was employed in the analysis of the data. In order to analyse the data, descriptive statistics techniques such as mean, standard deviation, percentile values were used and independent samples t-test and One Way ANOVA were employed for independent samples. Mann Witney U test and Kruskal Wallis test were employed for non-parametric statistics.According to some of the results of the study, it was found that the teachers' objectivity perceptions about the performance evaluation of school principals were generally high and positive. In the performance evaluation process, principals have largely fulfilled the roles related to observation, control and communication.As the length of working with the school principal increased, the perceptions of the teachers being assessed objectively also increased. The teachers' perceptions of objective evaluation decreased as the duration of study with the school principal decreased. According to branch variable, the level of perception of classroom teachers concerning objective evaluation was found to be higher than teachers of other branches. When the objectivity perceptions of the teachers about the roles of school principals in the performance evaluation process were examined, it was determined that the perceptions of the teachers working at primary schools were higher than the teachers working at secondary schools and high schools. As the performance scores of school principals increased, teachers' perceptions of objectivity regarding the roles of school principals in the performance evaluation process increased.
Collections