Afyonkarahisar ili ilköğretim okullarında fen bilgisi dersinin kimya konularının anlaşılmasında karşılaşılan güçlükler ve çözüm yolları
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
İlköğretim okulları, öğrencilerin; fen bilimleriyle tanıştığı, araştırma alışkanlığıkazandığı ve günlük yaşantısında karşılaştığı olayları bilinçli bir şekildeyorumlamaya başladığı ilk basamaktır. Bundan dolayı ilköğretim fen bilgisimüfredatı içerisinde verilen kimya öğretiminin nitelikli olması ve anlaşılabilirliğiayrıcalık teşkil etmektedir. Beş aşamalı (Öğretmen Zümreleri, Ön Anket Aşaması,Seminer Aşaması, Tarama Konferansı Aşaması ve Anket Aşaması) olarak yapılanbu çalışmada amaç; Kasım 2000 tarih ve 2518 STD (Sayılı Tebliğler Dergisi) ileuygulamaya konan fen bilgisi müfredatındaki kimya konularının anlaşılmasındaAfyonkarahisar İli ilköğretim okullarındaki öğrenci ve öğretmenler açısındankarşılaşılan güçlükleri tespit etmek ve çözüm yolları sunmaktır. 2005-2006öğretim yılında Türkiye genelinde öncelikle 4. ve 5. sınıflarda uygulanmayabaşlanan yeni fen bilgisi müfredatını çalışmanın kapsam dışındadır. Fen bilgisiöğretimindeki mevcut durumu tespit etmek için öğretmen durum ve öğrencidurum anketleri uygulanırken, ideal bir fen bilgisi öğretiminin nasıl olmasıgerektiğini öğrenci açısından değerlendirmek için de öğrenci ideal anketiuygulanmıştır. Öğretmen durum anketi 51 okulda 697 öğretmene, öğrenci durumanketi 43 okulda 1131 öğrenciye, öğrenci ideal anketi 32 okulda 757 öğrenciyeuygulanmıştır. Elde edilen veriler bilgisayar ortamına aktarılmış istatistikselyöntemler kullanılarak değerlendirmeler yapılıp, yorumlanmaya çalışılmıştır. Buçalışmada Kasım 2000 itibarıyla yürürlüğe giren fen bilgisi müfredatının,öğretmen ve öğrenci gereksinimlerine yeteri kadar cevap veremediği, haftalık fenbilgisi ders saatinin yeterli olmadığı, laboratuvar çalışmalarının gerektiği şekildeyapılamadığı, ders kitaplarının yeterli kaynak niteliği taşımadığı, vb. sorunlartespit edilmiş, çözüm yolları sunulmuştur.2006, 182 sayfaAnahtar Kelimeler: Fen, fen eğitimi, kimya eğitimi, kimya öğrenmedegüçlükler. Primary Education is the first step that the students acquanted with Science of Art,acquired the research skills and tried to consciously interpret the events in theirdaily lives. Therofore, a qualified chemistry education given within thecurriculum of science in the elementary school and its intelligibility has beenprivileged. The objective of this study performed at five stages as a TeacherMeetings, Preliminary Questionnaire, Seminar, Survey Lecture and Questionnaireis to determine the difficulties from being understood of chemistry subjects incurriculum of science effectuated by STD numbered 2518 at November 2000 bytheachers and students in elementary schools at Afyonkarahisar and to suggesttheir solutions. However, a new curriculum of science applied initially for 4th and5th classes in Turkey at 2005-2006 teaching years is out of this study. Todetermine currently status of science education, the questionnaires of ?StudentStatus? and ?Teacher Status? were applied to teachers and students. In addition,an ?Ideal Student? questionnaire was performed to evaluate an ideal scienceeducation from the standpoint of students. The questionnaires of ?Teacher Status?,?Student Status? and ?Ideal Student? were applied to 697 teachers in 51 schools,1131 students in 43 schools and 757 students in 32 schools, respectively. The dataobtained in this study was transfered to the computer program and evaluated byusing some statistical methods. Our results showed that the curriculum of scienceeffectuated by November 2000 is not sufficiently satisfied the requirements ofteachers and students, total course credit of science education in a week is notenough, laboratory workings can not be essentially performed, the textbooks usedin the science edication are not including sufficiently the informations, etc. and wesuggested the solutions for these difficulties.2006, 182 pagesKeywords: Science, science education, chemistry education, problems inchemistry learning
Collections