Show simple item record

dc.contributor.advisorUbuz, Behiye
dc.contributor.authorErdoğan, Beril
dc.date.accessioned2020-12-10T10:41:05Z
dc.date.available2020-12-10T10:41:05Z
dc.date.submitted2007
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/249628
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, geometride bilişüstü yeti ve somut materyal kullanımının veya sadece somut materyal kullanımının 6.sınıf öğrencilerinin çokgen bilgilerine etkisini araştırmaktır. Bu çalışmaya 220 altıncı sınıf öğrencisi katıldı. Çalışma ön test, öğretim metodu ve son test içeren deneysel bir çalışmadır. Bu çalışmada iki farklı öğretim metodu kullanılmıştır; bunlar sadece somut materyalle öğretim ve somut materyal ve bilişüstü yeti soruları kullanılan öğretimdir. Bu çalışmada ölçüm araçları olarak İfadesel Bilgi Testi, Koşullu Bilgi Testi ve İşlemsel Bilgi Testleri ön test ve son test olarak kullanıldı ve bu testler araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. İfadesel bilgiyi ölçen test, 18 çoktan seçmeli test sorusundan, işlemsel bilgiyi ölçen test, 6 tane açık uçlu sorudan ve işlemsel bilgiyi ölçen test 10 tane açık uçlu sorudan oluşmaktadır. İstatistiksel analiz sonuçlarına göre, iki gurubun da ön test ve son test değerlendirmelerinin eşit miktarda değişim göstermiş olması, zamana bağlı anlamlı bir fark bulunduğunu, ancak iki gurup arasında fark bulunmadığını ortaya koymuştur. Zamanın öğrencilerin ön test ve son test puanlarına etkisini değerlendirmek için ikili t-test uygulanmıştır. Geniş etki büyüklüğü üç testin puanlarında istatistiksel olarak anlamlı bir artış olduğunu göstermiştir.
dc.description.abstractThis study compared the effect of the use of physical manipulative with self-metacognitive questioning versus manipulative without self-metacognitive questioning on the knowledge acquisition in polygons. Participants were 220 sixth grade students. A pretest, treatment and posttest two-group design was used. There were two treatment groups: manipulative with self-metacognitive questioning (MAN+META) and manipulative without self-metacognitive questioning (MAN) Three distinct knowledge tests were designed by the researcher: Declarative, conditional and procedural. Declarative knowledge test consisted of 18 multiple-choice questions. The conditional and procedural knowledge tests consisted of six and ten open-ended questions respectively. Mixed design analysis of variance results revealed that there is a significant effect for time but no group-by-time interaction effect suggesting that both groups responded equally well to treatment in the amount of change in their scores on the two outcome measures: pretests and posttests. A follow up analysis (paired t-test) was conducted to evaluate the impact of time on students? pretest and posttest scores. The large effect size indicated that there was a statistically significant increase in scores of all three tests.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMatematiktr_TR
dc.subjectMathematicsen_US
dc.titleThe effects of physical manipulative with or without self-metacognitive questioning on sixth grade students` knowledge acquisition in polygons
dc.title.alternativeBilişüstü yeti soruları içeren veya içermeyen somut materyal kullanımının 6. sınıf öğrencilerinin çokgen bilgilerine etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentOrtaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid300524
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid177574
dc.description.pages127
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess