The effects of physical manipulative with or without self-metacognitive questioning on sixth grade students` knowledge acquisition in polygons
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmanın amacı, geometride bilişüstü yeti ve somut materyal kullanımının veya sadece somut materyal kullanımının 6.sınıf öğrencilerinin çokgen bilgilerine etkisini araştırmaktır. Bu çalışmaya 220 altıncı sınıf öğrencisi katıldı. Çalışma ön test, öğretim metodu ve son test içeren deneysel bir çalışmadır. Bu çalışmada iki farklı öğretim metodu kullanılmıştır; bunlar sadece somut materyalle öğretim ve somut materyal ve bilişüstü yeti soruları kullanılan öğretimdir. Bu çalışmada ölçüm araçları olarak İfadesel Bilgi Testi, Koşullu Bilgi Testi ve İşlemsel Bilgi Testleri ön test ve son test olarak kullanıldı ve bu testler araştırmacı tarafından geliştirilmiştir. İfadesel bilgiyi ölçen test, 18 çoktan seçmeli test sorusundan, işlemsel bilgiyi ölçen test, 6 tane açık uçlu sorudan ve işlemsel bilgiyi ölçen test 10 tane açık uçlu sorudan oluşmaktadır. İstatistiksel analiz sonuçlarına göre, iki gurubun da ön test ve son test değerlendirmelerinin eşit miktarda değişim göstermiş olması, zamana bağlı anlamlı bir fark bulunduğunu, ancak iki gurup arasında fark bulunmadığını ortaya koymuştur. Zamanın öğrencilerin ön test ve son test puanlarına etkisini değerlendirmek için ikili t-test uygulanmıştır. Geniş etki büyüklüğü üç testin puanlarında istatistiksel olarak anlamlı bir artış olduğunu göstermiştir. This study compared the effect of the use of physical manipulative with self-metacognitive questioning versus manipulative without self-metacognitive questioning on the knowledge acquisition in polygons. Participants were 220 sixth grade students. A pretest, treatment and posttest two-group design was used. There were two treatment groups: manipulative with self-metacognitive questioning (MAN+META) and manipulative without self-metacognitive questioning (MAN) Three distinct knowledge tests were designed by the researcher: Declarative, conditional and procedural. Declarative knowledge test consisted of 18 multiple-choice questions. The conditional and procedural knowledge tests consisted of six and ten open-ended questions respectively. Mixed design analysis of variance results revealed that there is a significant effect for time but no group-by-time interaction effect suggesting that both groups responded equally well to treatment in the amount of change in their scores on the two outcome measures: pretests and posttests. A follow up analysis (paired t-test) was conducted to evaluate the impact of time on students? pretest and posttest scores. The large effect size indicated that there was a statistically significant increase in scores of all three tests.
Collections