Mesleki eğitim merkezi öğrencilerinin, yetenek, ilgi ve değerleri ile okudukları bölüm arasındaki ilişki
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; mesleki eğitim merkezi öğrencilerinin, yetenek, ilgi ve değerleri ile okudukları bölüm arasındaki ilişkiyi incelemektir. Araştırma 2018-2019 eğitim-öğretim yılı içerisinde Bursa ilindeki Milli Eğitim Müdürlüğü'ne bağlı Nilüfer Mesleki Eğitim Merkezi ve Osmangazi Mesleki Eğitim Merkezi öğrencilerinin, yetenek, ilgi ve değerleri ile okudukları bölüm arasındaki ilişkiyi ortaya koymak amaçlandığı için, tarama modeli uygun görülmüştür.Veri toplama aracı olarak, Yıldız Kuzgun tarafından geliştirilen `Kendini Değerlendirme Envanteri` kullanılmıştır. Verilerin analizinde işlemler SPSS 23.0 paket programı yardımı ile yapılmıştır.Araştırmadan elde edilen sonuçlara göre; Nilüfer Mesleki Eğitim Merkezi'nde makine bölümü öğrencilerinin en yüksek yetenek olarak şekil uzay yeteneği en düşük yetenek olarak sözel yeteneği belirtilmiştir. Otomotiv bölümü öğrencilerinin de en yüksek yetenek olarak sayısal yeteneği en düşük yetenek olarak sözel yeteneği belirtilmiştir. Osmangazi Mesleki Eğitim Merkezi'nde erkek ve kadın kuaförlüğü bölümü öğrencilerinin en yüksek yetenek olarak sözel yeteneği, en düşük yetenek olarak şekil uzay yeteneği belirtilmiştir. Çalışmadan elde edilen bulgulara dayalı olarak öneriler geliştirilmiştir. The purpose of this research; The aim of this course is to examine the relationship between the talent, interests and values of the vocational education center students and the department they study.The research model was chosen as it was aimed to reveal the relationship between the talent, interests and values of the Nilüfer Vocational Education Center and Osmangazi Vocational Education Center students in the 2018-2019 academic year.`Self-Assessment Inventory tarafından developed by Yıldız Kuzgun was used as data collection tool. Data analysis was performed with the help of SPSS 23.0 package program.According to the results obtained from the research; In Nilufer Vocational Training Center, the students of the department of mechanical engineering have the highest talent, the shape space ability and the lowest ability verbal ability. The students of the automotive department were also given the highest ability as numerical ability and the lowest ability as verbal ability. In the Osmangazi Vocational Training Center, verbal ability and shape space ability of male and female hairdressing students were indicated as the highest talent. Suggestions were developed based on the findings of the study.
Collections