Madde döngüleri ve çevre sorunları konusunda stem yaklaşımına dayalı öğretim tasarımı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma da `Madde Döngüleri ve Çevre Sorunları` konusunda STEM yaklaşımına dayalı öğretim tasarımı hazırlanması ve bu öğretim tasarımının öğrencilerin bilimsel tutumlarına, bilimsel yaratıcılığına, STEM kariyer-ilgi, STEM tutumlarına ve başarı düzeylerine etkisinin incelenmesi hedeflenmiştir. Araştırmada ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel model kullanılmıştır. Araştırmanın örneklemini Düzce iline bağlı Merkez ilçesinde bulunan Gazi Mustafa Kemal Ortaokulu'ndaki toplam 24 öğrenci oluşturmuştur. Araştırma 8. sınıf öğrencilerinden oluşan iki şube ile gerçekleştirilmiştir. Bu şubelerden biri deney grubu, diğeri ise kontrol grubu olarak belirlenmiştir. Araştırmada deney grubunda `Madde Döngüleri ve Çevre Sorunları` konusu STEM yaklaşımına dayalı öğretim planı örneği uygulanırken, kontrol grubunda ise öğretim programında ön görülen yöntem uygulanmıştır. Araştırma yedi haftada tamamlanmıştır. Çalışma öncesi ve sonrası veri toplama amacıyla ön test ve son test yapılmıştır. Bu testlerde çoktan seçmeli, açık uçlu ve likert tipi sorulardan oluşan veri toplama araçları kullanılmıştır. Verilerin analizinde SPSS 20.0 paket programı kullanılmıştır. Analiz sonucunda STEM yaklaşımına dayalı öğretim planı uygulanan öğrenciler ile kontrol grubu öğrencileri arasında bilimsel tutumlarında, bilimsel yaratıcılıklarında, STEM kariyer ilgi, STEM tutumlarında ve akademik başarılarında istatiksel olarak anlamlı fark olduğu gözlenmiştir (p<0,05). Ayrıca STEM yaklaşımına dayalı öğretim yapılan deney grubu öğrencileri çalışma sonrası çevre kirliliğini azaltacak ürünler ortaya koymuşlardır. Araştırmadan elde edilen bulgular sonucunda, STEM yaklaşımına dayalı öğretim planının; öğrencilerin başarı düzeylerine, bilimsel tutumlarına, bilimsel yaratıcılıklarına, STEM kariyer-ilgi, STEM tutumlarına katkı sağladığı görülmüştür. Anahtar sözcükler: Çevre Sorunları, Madde Döngüleri, Öğretim Planı, STEM Eğitimi In this research, it is aimed to prepare a teaching plan sample with STEM approach on substance cycles and environmental problems and to examine the effect of this teaching plan on students' scientific attitudes, scientific creativity, STEM career-interest, STEM attitudes and academic achievement levels. In the research, a quasi-experimental model with pre-test and post-test control groups was used. The sample of the study consisted of 24 students in Gazi Mustafa Kemal Secondary School in the Central district of Düzce. The research was carried out with two different classes consisting of 8th grade students. One of the classes was determined as the experimental group and the other as the control group. In the research, an example of a teaching plan with STEM approach on Substance Cycles and Environmental Problems was applied in the experimental group, and the suggested method in the curriculum was applied in the control group. The research was completed in seven weeks. Pre-test and post-test were applied before and after the study to collect the data. Multiple choice, open ended and likert type questions were used in these tests.SPSS 20.0 package program was used for data analysis. As a result of the analysis, it was observed that there was a statistically significant difference in the scientific attitudes, scientific creativity, STEM career-interest, STEM attitudes and academic achievement of the between students who are exposed to STEM approach based education plan and the control group students (p <0,05). In addition, the experimental group students who were instructed based on the STEM approach created products to reduce environmental pollution after the study. As a result of the research, it was observed that the teaching plan based on STEM approach contributed to students' achievement levels, scientific attitudes, scientific creativity, STEM career-interest and STEM attitudes.Key Words: Environmental Problems, Substance Cycle, Instructional Plan, STEM Education
Collections