Üstün yetenekliler eğitim programları müfredat modeli kullanılarak zenginleştirilen ve hızlandırılan `Madde ve doğası` konu alanı ile ilgili öğrenci görüşleri: Bursa Püyed örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada, örgün eğitimine devam eden üstün yetenekli öğrencilerin, ÜYEP Müfredat Modeli kullanılarak zenginleştirilmiş ve hızlandırılmış `Madde ve Doğası` konulu ünitelere ilişkin görüşlerinin derinlemesine araştırılması amaçlanmıştır. Araştırma 2018-2019 Bahar döneminde, PÜYED'de okul sonrası programına kayıt olan dört üstün yetenekli 6. sınıf öğrencisi ile gerçekleştirilmiştir. Araştırmacı tarafından oluşturulan ÜYEP ünitesi öğrencilerle işlenmiş ve bu kapsamda nitel ve nicel veriler toplanmıştır. Araştırma modeli olarak `yakınsayan paralel desen` kullanılmıştır. Nicel veri toplama araçlarını ÜYEP Değerlendirmeleri Ölçeği – Öğrenci Formu (ÜDÖF), nitel veri toplama araçlarını ise yarı yapılandırılmış görüşmeler ve günlükler oluşturmaktadır. ÜDÖF, SPSS programı yardımıyla analiz edilmiş olup yarı yapılandırılmış görüşmeler ve günlükler tematik olarak analiz edilmiştir. Bulgulardan üstün yetenekli öğrencilerin ÜYEP Ünitesi hakkındaki düşüncelerinin olumlu olduğu tespit edilmiştir. Öğrenciler, işlenen derslerdeki uygulamaların; farklı öğretim yöntemleriyle işlendiğini (modelleme, deney yapma, bilgisayar yardımıyla simülasyon) ve özellikle bu yöntemlerin kullanıldığı dersleri de severek öğrendiklerini ifade etmişlerdir. ÜYEP müfredat programı ile zenginleştirilmiş ve hızlandırılmış fen öğretim uygulamasını örgün eğitimle karşılaştırmaları sonucunda; örgün eğitimdeki geleneksel eğitim sisteminden hoşlanmadıklarını fakat bu kapsamda işlenmiş dersleri ilgi çekici ve öğretici bulduklarını ifade etmişlerdir. Ayrıca ÜDÖF anketinde bu uygulamaların sorgulayıcı düşünme becerilerini ve yaratıcı düşünme becerilerini geliştirdiğini belirten öğrencilerin düşünceleri günlükler ve yarı yapılandırılmış görüşmede sorulara verdikleri cevaplar ile desteklenmiştir. Araştırmanın sonucunda ÜYEP Becerileri kullanımının üstün yetenekli öğrencilerin Fen Bilimleri dersine aktif olarak katılmasını sağladığı, bu nedenle öğrencilerin derslere karşı ilgi ve motivasyonlarının arttığı ve böylece öğrencilerin öğrenme süreçlerinin olumlu yönde etkilendiği söylenebilir. Çalışmada öğrencilerin ÜYEP Müfredat Modeli kullanılarak oluşturulmuş Fen Bilimleri derslerini etkili ve eğlenceli bulmuş olmaları; öğrencilere eğitim veren paydaşların farklı kurumlarda bu modeli kullanarak fen kavramlarını daha etkili ve kalıcı olarak öğretebileceklerini göstermektedir. Elde edilen bulgulardan hareketle üstün yetenekli öğrencilere eğitim veren öğretmenlere ve araştırmacılara ÜYEP Müfredat Modeli'ni derslerinde kullanmaları önerilebilir. Araştırmacılara ise daha uzun süreçler sonunda müfredat modeli araştırması yapılması önerilmektedir. In this study, it is aimed to investigate the opinions of gifted students who continue their formal education about the units with the theme `Matter and its Nature` enriched and accelerated by using the EPTS Curriculum Model. The research was carried out with four gifted 6th grade students enrolled in the post-school program at PUYED in the 2018-2019 Spring semester. The EPTS unit created by the researcher was handled with the students and qualitative and quantitative data were collected in this context. `Converging parallel pattern` was used as the research model. EPTS Assessment Scale - Student Form is the quantitative data collection tools and the semi-structured interviews and logs are the qualitative data collection tools. EPTS Assessment Scale - Student Form was analyzed with the help of SPSS program and semi-structured interviews and diaries were analyzed thematically.From the findings, it was determined that the gifted students had positive opinions about the EPTS Unit. Students, applications of the lessons taught; they stated that they were taught with different teaching methods (modeling, experimenting, simulation with the help of a computer) and that they especially learned the lessons using these methods. As a result of comparing the enriched and accelerated science teaching practice with the EPTS curriculum program with formal education; they stated that they did not like the traditional education system in formal education, but they found the taught lessons interesting and instructive in this context. In addition, the opinions of the students, who stated that these practices improved their inquisitive thinking skills and creative thinking skills, were supported by diaries and their answers to the questions in a semi-structured interview.As a result of the research, it can be said that the use of the EPTS skills enabled the gifted students to participate actively in the Science course, therefore, the interest and motivation of the students increased and thus the learning processes of the students were positively affected. In the study, the students found the Science courses created using the EPTS Curriculum Model as effective and fun; It shows that the stakeholders giving education to students can teach science concepts more effectively and permanently by using this model in different institutions. Based on the findings, teachers and researchers teaching gifted students can be recommended to use the EPTS Curriculum Model in their lessons. Researchers are advised to conduct a curriculum model research at the end of longer processes.
Collections