Güzel sanatlar liseleri bireysel ses eğitimi derslerinde teknoloji destekli öğretimin etkililiğinin değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırma ile Güzel Sanalar Liseleri Müzik Bölümlerinde Bireysel Ses Eğitimi dersikapsamında gerçekleştirilen teknoloji destekli eğitimin hedef davranışlara ulaşma durumunakatkısının değerlendirilmesi amaçlanmıştır.Araştırmada karma araştırma deseni ve sıralı açıklayıcı desen örnekleme türü kullanılmıştır. Araştırmanın deney grubunu Milli Eğitim Bakanlığına bağlı Trabzon Akçaabat Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü 10. sınıf öğrencileri, kontrol grubunu Rize Türk Telekom Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü 10. sınıf öğrencileri oluşturmaktadır. Araştırmada deney grubu ile 4 haftalık eğitim süreci gerçekleştirilmiştir. Eğitim sürecinin sonunda deney ve kontrol grubuna araştırmacı tarafından hazırlanan `bilgi testi` kullanılarak son test uygulaması yapılmıştır. Elde edilen verilerin istatistiksel çözümleri için SPSS 23.0 paket programından yararlanılmıştır. Araştırmadaki nitel veriler, yarı yapılandırılmış görüşme formu ile Güzel Sanatlar Lisesi Müzik Bölümü 10. sınıfta öğrenim gören deney grubu ile bire bir görüşmeler sonucunda elde edilmiştir. Elde edilen veriler içerik analizi ve betimsel analiz teknikleri kullanılarak çözümlenip yorumlanmıştır.Araştırmanın nicel veri sonuçlarına göre deney ve kontrol gruplarının bağımsız örneklem t-testi sonucunda deney grubu lehine anlamlı bir fark olduğu tespit edilmiştir. Araştırmanın nitel bölümünde ise yarı yapılandırılmış görüşme formundan elde edilen verilerin analizi sonucunda 4 tema ve 27 koda ulaşılmıştır. Ulaşılan temalar ve kodlar doğrultusunda teknoloji destekli öğretim materyalleri ile gerçekleştirilen bireysel ses eğitimi derslerinin daha akılda kalıcı, öğrenmeyi destekleyici, ilgi çekici, açıklayıcı, eğlenceli, odaklanmayı kolaylaştırıcı, tekrar edilebilme olanağı sağlayıcı, kavramların algılanabilirliğini kolaylaştırıcı olduğu belirlenmiştir. Ayrıca görsel-işitsel materyallerin dersin etkililiğini arttırdığı, teknoloji destekli araçlar ile gerçekleştirilen öğretimin açıklayıcı, tekrarlayıcı, bilgilendirici, özetleyici, ilgi çekici, rekabet ortamı sağlayıcı, interaktif, anlaşılabilir ve kolay ulaşılabilir olduğu; teknoloji destekli geliştirilen öğretim araçlarının öğrencilerin bireysel öğrenmelerine ve öz yeterlik düzeylerine olumlu yönde katkı sağladığı tespit edilmiştir. Bununla birlikte öğrencilerin söz konusu bu materyallerin öğretici olduğunu düşündükleri, deney grubu ile gerçekleştirilen öğretim sürecinde kullanılan tüm araçların öğrenciler tarafından beğenildiği, öğrencilerin bu programları eğlenceli ve öğretici buldukları sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Güzel sanatlar liseleri, ses eğitimi, teknoloji destekli eğitim The aim of this research is to evaluate the contribution of technology-assistededucation in the attainment of target behaviors within the scope of individual voice educationcourse in music departments of Fine Arts High Schools. Combined research pattern and sequential explanatory pattern sampling type were used in the research. The experimental group of the research consists of tenth grade students of Trabzon Akcaabat Fine Arts High School music department, which is affiliated to the Ministry of National Education, and the control group consists of tenth grade students of Rize Türk Telekom Fine Arts High School music department. The study conducted a four-week training process with the experimental group. At the end of the training process, the final test application was made using the `knowledge test` prepared by the researcher to the experimental and control group. The SPSS 23.0 package program was used for statistical solutions of the data obtained. The qualitative data in the research were obtained through a semi-structured interview form and one on one interviews with the experimental group studying in tenth grade at the music department of Fine Arts High School. The data were analyzed and interpreted using content analysis and descriptive analysis techniques.According to the quantitative data results of the study, there was a significantdifference in favor of the experimental group as a result of the independent sample t-test of theexperimental and control groups. In the qualitative part of the research, 4 themes and 27 codeswere reached as a result of the analysis of the data obtained from the semi-structured interviewform. Themes and codes are accessed in accordance with technology-assisted teachingmaterials more memorable training courses that are performed with vocal learning, nurturing,engaging, descriptive, fun, focus and facilitator, provider of an opportunity again, it was determined that facilitate the visibility of concepts. Also audio-visual materials of the course toincrease the effectiveness of technology-aided teaching of descriptive tools that is performed,repeater, informative, comprehensive database, attractive, competitive environment provider,interactive, understandable and easily accessible; technology-supported individual learning ofstudents developed teaching materials and self-sufficiency have a positive effect on their levelof it has been determined that. After all, it was concluded that the students considered thesematerials to be instructive, that all the tools used in the teaching process carried out by theexperimental group were appreciated by the students, and that the students found theseprograms amusing and instructive.Keywords: Fine arts high schools, voice training, tech-advanced education.
Collections