EĞİTİM BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ: Recent submissions
Now showing items 21-40 of 217
-
The effects of strategy training on 5th grade students` speaking strategy use
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-01)Yabancı dil öğrenirken strateji kullanımı öğrenme sürecini kolaylaştırdığından, edinilen becerilerin başka bağlamlara aktarımını sağladığından ve öğrencilerin otonom olmalarına (özerkliğine) ve öğrenme sorumluluğunu ... -
Türk dünyası edebî metinlerinin sekizinci sınıf Türkçe dersi millî kültür teması çerçevesinde öğretilebilirliğinin incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-01)Bu çalışmada, Türk Dünyası edebî metinlerinin 8. sınıf Türkçe dersi millî kültür teması çerçevesinde öğretilebilirliği incelenmiştir. Millî kültür teması için dört adet metin hazırlanmıştır. Metinlerden biri seçilmiş ve ... -
A comparative study on the place of coding education in secondary school curriculum and textbooks of Turkey, the UK and Russia
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-17)21. yy becerilerinin temelini oluşturan kodlama öğretimi dünyada büyük ilgiyle takipedilmektedir. Son dönemde, disiplinler arası öğretim yaklaşım olan STEM eğitiminin birgetirisi olarak kodlama eğitiminin önemi ve diğer ... -
Sosyal bilgiler öğretmen adaylarının sosyal medya kullanımlarının medya okuryazarlık düzeyinde farklı değişkenler açısından incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-09)Medya okuryazarlığı son kırk yılda her geçen gün giderek önemini arttıran bir konudur. Medya okuryazarlığının öneminin anlaşılması ile beraber medya okuryazarlığı eğitiminin de gerekliliği ortaya çıkmıştır. Medya okuryazarlığı ... -
Bilim merkezlerinin öğrencilerin fen bilimleri dersindeki üst düzey düşünme becerileri üzerine etkisinin incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-28)Bilim merkezleri ülkemizde ve dünyada gün geçtikçe yaygınlaşmaktadır. Bu nedenle bilim merkezlerinin eğitim öğretim faaliyetlerindeki işlevlerinin araştırılması önem arz eder. Araştırmada bilim merkezlerinin ortaokul ... -
İlkokul üçüncü sınıf öğrencilerinin okuma becerilerinin gelişiminde ve okumaya yönelik tutumlarında dijital hikayelerin etkisi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-10-08)Bu araştırmanın amacı, ilkokul 3. sınıf öğrencilerinin okuma becerilerinin ve okumaya yönelik tutumlarının gelişmesinde dijital hikâyelerin etkisini belirlemektir.Araştırmanın örneklemini Bursa ili Yıldırım ilçe merkezinde ... -
Problem tabanlı öğrenme yöntemine göre tasarlanan veri tabanı yönetim sistemleri dersine ilişkin öğrenci görüşleri: Uludağ Üniversitesi örneği
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-28)Bu çalışmanın amacı problem tabanlı öğrenme yöntemi ile desteklenmiş bir öğrenme ortamı tasarlamak ve bu sürece ilişkin öğrenci görüşlerini elde etmektir. Bu kapsamda Veri Tabanı Yönetim Sistemleri dersi iki hafta boyunca ... -
Eğitsel nitelikli Almanca kısa filmlerin dil, ülke bilgisi ve medya yeterliği doğrultusunda geliştirilmesinin ve öğretmenler tarafından film materyallerinin kullanım oranın incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-26)Bu çalışma kestirimsel deneysel bir araştırma olup, nicel araştırma yöntemiyle ele alınmıştır. Veri toplamada araç olarak bir anket ve yedi analiz yönergesi kullanılmıştır. 2015–2016 Eğitim-Öğretim yılında uygulanan ankete ... -
İleri düzey badmintoncularda mental rotasyon, reaksiyon zamanı ve dinamik denge testleri başarı düzeylerinin karşılaştırılması
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-05-28)Bu çalışmanın amacı, ileri düzey badminton sporcularının mental rotasyon, reaksiyon zamanı ve dinamik denge parametrelerinin karşılaştırılmasıdır.Çalışmaya, Bursa Osmangazi Spor Kulübünde, Bursa Yıldırım Belediyesi Spor ... -
Empati eğitim programının ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin kaynaştırma öğrencilerine yönelik tutumlarına etkisi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-26)Kaynaştırma eğitimi, eğitimde fırsat eşitliği ilkesini gerçekleştirmenin en uygun yoludur. Kaynaştırma eğitimi ile kaynaştırma öğrencileri, normal gelişim gösteren akranlarıyla birlikte eğitim alırlar. Bu süreçte normal ... -
6-10 yaş arası spor yapan ve yapmayan ilkokul öğrencilerinin bazı antropometrik ve motorik özelliklerinin incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-01)6-10 YAŞ ARASI SPOR YAPAN VE YAPMAYAN İLKOKUL ÖĞRENCİLERİNİN BAZI ANTROPOMETRİK VE MOTORİK ÖZELLİKLERİNİN İNCELENMESİ Bu çalışma, 6-10 yaş arası spor yapan ve yapmayan kız ve erkek ilkokul öğrencilerinin bazı motorik ve ... -
The effect of instrumental music and songs on vocabulary learning, reading comprehension and motivation in English as a foreign language: A quasi-experimental study with Turkish high school students
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-06-22)Bu çalışmanın amacı iki yönlüdür. Çalışma öncelikle farklı öğretim yöntemleri (enstrümantal müzik ve şarkılar) ve bunu takip eden kelime öğrenme ve okuduğunu anlama performansı değişimleri arasındaki ilişkinin istatistiksel ... -
A case study on the online English conversation classes through the use of Live Learning Program (LLP)
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-07-08)Uluslararası bir dil olarak, İngilizce, iletişim amaçları için birinci, ikinci ya da yabancı bir dil olarak üç yüz yirmi sekiz milyonun üzerinde insan tarafından kullanılmaktadır (Richards & Burns, 2012). Bu durumda, ... -
İlkokul 3.ve 4. sınıflarda okulda gürültü kirliliği uygulamalarının değerlendirilmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-13)İLKOKUL 3. VE 4. SINIFLARDA OKULDA GÜRÜLTÜ KİRLİLİĞİ EĞİTİMİ UYGULAMALARININ DEĞERLENDİRİLMESİ* Günümüzde öğretmen ve öğrenciler zamanlarının büyük çoğunluğunu kapalı fiziki mekân içerisinde geçirmektedir. Bu nedenle okul ... -
Süreç temelli yazma modüler programının ilkokul 2. sınıf öğrencilerinin yazmaya ilişkin tutum, yazılı anlatım becerisi ve yazar kimliği üzerine etkisi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-10-08)Dünya ekonomik forumunun (World Economic Forum) yayınladığı rapora göre okulda öğrencilere evrensel bir dünya insanı olması için kazandırılması gereken önemli 7 beceriden bir tanesi de etkin bir okuma ve yazma iletişim ... -
11-12 yaş öğrencilerde uygulanan badminton temel antrenman programının motorik özelliklerine etkisi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2019-12-23)Bu çalışmanın amacı, 12 haftalık badminton temel antrenman programının 11-12 yaş grubu öğrencilerin motorik özelliklerine olan etkisinin incelenmesidir.Bu çalışmaya, Bursa ili Özübir Spor Kulübünde rekreatif amaçlı ... -
İlkokullardaki okul yöneticilerinin Mintzberg`in yönetici rollerini yerine getirme düzeylerinin hesap verebilirlik açısından değerlendirilmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-14)Bu araştırma ilkokul yöneticilerinin Mintzberg'in yönetici rolleri ve rol davranışlarını yerine getirme düzeylerini hesap verebilirlik açısından değerlendirmek amacıyla gerçekleştirilmiştir. Bu amaç doğrultusunda, ... -
Yedinci sınıf öğrencilerinin matematik okuryazarlığı sorularının çözümünde karşılaştıkları zorlukların incelenmesi
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-16)Çağın gereklerine göre bireylerin düşünme becerileri, ilgi ve tutumlarında değişime ihtiyaç duyulmaktadır. 21. yüzyılda PISA ile ülkemizdeki matematik okuryazarı bireylerin yetiştirilemediği gerçeği gözler önüne serilmiştir. ... -
Özel eğitime gereksinim duyan bireylere yönelik bilgisayar destekli Stem eğitiminin etkileri
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-15)Teknolojinin yaşadığımız dünyada her alanı kapsamasının bir getirisi olarak eğitim sistemi içerisine de girmesi kaçınılmazdır. Bu nedenle eğitimde klasik yaklaşımların yerini teknolojik tabanlı yaklaşımlar almaya başlamıştır. ... -
9. sınıf öğrencilerine yönelik geliştirilen eğlenceli coğrafya materyaline ilişkin öğretmen görüşleri
(BURSA ULUDAĞ ÜNİVERSİTESİ/Eğitim Bilimleri Enstitüsü, 2020-01-16)Coğrafya öğretiminde birçok yöntem ve teknik kullanılabilir. Coğrafya öğretiminde kullanılabilecek yöntem ve tekniklerden biri de eğlenceli coğrafi bilgiler kullanarak öğretimdir. Eğlenceli coğrafya, anlatılan konuyla ...