Ortaöğretimde meslek eğitimi alan öğrencilerin temel becerileri üzerine bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmada orta öğretimde meslek eğitimi alan öğrencilerin temel beceri düzeylerideğerlendirilmektedir.Arastırma, ortaöğretim düzeyi mesleki teknik eğitim sisteminin verimliliğini ve etkinliğiniarttırmaya yöneliktir. Bunu gerçeklestirmek amacıyla ?meslek okullarındaki öğrenciler, temelbecerilerin ne kadarına sahiptirler ve meslek okulları bu becerilerin öğrencilerekazandırılmasında katkı sağlamakta mıdır?? sorularına cevap aranmıs ve temel becerieksikliklerinin giderilmesi hedeflenmistir.Anket sorularının hazırlanmasında mesleki ve teknik okullarda görev yapan öğretmen ve buokullarda öğrenim gören öğrenci görüslerine basvurulmustur. Hazırlanan sorular uzmangörüsüne sunulmustur. Gerekli düzeltmeler yapıldıktan sonra ön anket uygulamasıyapılmıstır. Elde edilen veriler değerlendirildikten sonra ankette gerekli düzeltmeler yapılarakankete son hali verilmistir. Arastırma evrenini Afyonkarahisar il merkezindeki meslek lisesiöğrencileri olusturmaktadır.Hazırlanan anket soruları Afyonkarahisar Merkezde bulunan 2 Endüstri Meslek Lisesi, 2 KızMeslek Lisesi, 1 Ticaret Turizm Meslek Lisesi ve 1 Mesleki Eğitim Merkezinde öğrenimgören toplam 682 öğrenciye uygulanmıstır. Uygulanan anketler toplanarak SPSS paketprogramı ile değerlendirilmistir. Daha sonra bu veriler tablolara aktarılarak analizleriyapılmıstır.Elde edilen sonuçlar dikkat çekicidir. Ticaret turizm meslek lisesi öğrencilerinin tüm temelbeceri görüslerine katıldıkları görülmüs, fakat Mesleki Eğitim Merkezinde öğrenim görenöğrenciler tüm temel beceri ile ilgili düsüncelerde kararsızım demislerdir. Endüstri mesleklisesi ile Kız meslek lisesi öğrencilerinin görüsleri birbirini desteklemektedir. Tüm mesleklisesi öğrencilerinin Demokratik Vatandaslık Becerisi görüsüne katıldıkları görülmüstür. In this research, level of basic skills of occupational schools students in secondary educationwas evaluated.The research is oriented towards to expand productivity and effective mess on occupationaltechnical educational system in secondary level. To reach this aim it was looked for answersfollowing questions; a- To what extent occupational school students have basic skills? And b-How much occupational schools affects to earn basic skills of students? On the basis of theseit was aimed to eliminate lack of basic skills.To prepare questionnaire, opinion of teachers and students in vocational-technical schoolswas taken. Then the questions were inspected by experts. According to inspection results, thequestionnaire was corrected and applied to a pilot survey. Based on all of the these results, thequestionnaire was formed in a final form. Research universe is occupational school studentsin Afyonkarahisar city center.Questionnaires were applied to a total of 682 students at two Industry Occupational HighSchools, two Girls Occupational High Schools, a Commerce-Tourism Occupational HighSchool and a Occupational Training Center in Afyonkarahisar city center. Data wereanalyzed by SPSS Packet Program for Windows.Following results were found in the research; 1- Results found in the research is to callattention to findings, 2- While Commerce-Tourism Occupational High School students agreewith all of the basic skill opinions, Occupational Training Center students are undecidedabout all of the basic skill opinions, 3- Opinion of Industry Occupational High Schoolstudents and Girls Occupational High School students are to supports each other, 4- It wasseen that all of the occupational high school students agree with Democratic CitizenshipSkills.
Collections