Dişliler için yüzey yorulması test cihazı geliştirilmesi ve yağ sıcaklığının etkisinin incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZETYüksek Lisans TeziDİŞLİLER İÇİN YÜZEY YORULMASI TEST CİHAZI GELİŞTİRİLMESİ VE YAĞSICAKLIĞININ ETKİSİNİN İNCELENMESİBahadır İŞELT.C.Afyonkarahisar Kocatepe ÜniversitesiFen Bilimleri EnstitüsüMakine Eğitimi Ana Bilim DalıDanışman: Yrd. Doç. Dr. Ahmet ÇETKİNDişli çarklardaki aşınma türleri ve oluşum mekanizmaları günümüzde hala kesin olarakaçıklanabilmiş değildir. Dişli çarkların çalışması sırasında oluşan ısı, aşınma üzerindeoldukça etkilidir. Bazı pitting türlerinin oluşumunda en önemli faktördür. Pittingtürlerinden birçoğu yağlama koşullarının etkisi ile meydana gelmektedir. Bu çalışmadagüç ve hareket iletiminde yaygın olarak kullanılan elemanlardan olan düz dişli çarklarınyüzey hasarları incelenmiştir. Dişli yüzeylerindeki hasarlara çalışma sıcaklığınınetkisinin nasıl olduğu sorusuna cevap aranmıştır. Deneysel çalışmalar, AKÜ BilimselAraştırma Fonu tarafından desteklenmesi sayesinde imal edilen Dişli Yorulma TestDüzeneğinde yapılmıştır. Deneysel çalışmalarda test dişlilerinin malzemesi, devirsayısı, yağlama yağı ve uygulanan yük sabit tutulmuş, buna karşılık çalışma sıcaklıklarıdeğiştirilerek yüzey yorulma hasarları incelenmiştir. Dişli test numunelerinin deneyöncesi ve sonrası ağırlıkları tespit edilmiş, yüzey pürüzlülükleri ölçülmüş, dişlimalzemesinin mikro yapısı araştırılmıştır. Yapılan bu çalışmalar sonucunda sıcaklığınartması ile doğru orantılı olarak yüzey pürüzlülüğünün de arttığı tespit edilmiştir.2007, 102 sayfaAnahtar kelimeler: Düz Dişli, Karıncalanma, Yorulma, Yüzey Yorulması,Dişli Yağlama, Yağ Sıcaklığıiv ABSTRACTM. Sc. Thesis?DEVELOPING THE TESTING MECHANISM FOR GEAR SURFACEFATIGUE AND RESEARCHING FOR THE IMPACT OF OIL HEAT?Bahadır İŞELT.R.Afyon Kocatepe UniversityGraduate School of Natural and Applied SciencesDepartment Of MachineSupervisor: Assistant Professor Dr. Ahmet ÇETKİNThe types of attrition occurred in gears and their formation mechanisms can still not beexplained exactly. The thermal energy produced by the working of gears is quiteimportant for attrition and it is the most important factor in the formation of somepitting types. Most of the pitting types arise because of the greasing conditions. In thisstudy, the surface damages in spur gears which are widely used elements intransmission of power and motion are examined. Some answers to the questions on thenature of the effect of working temperature on the gear surface damages are workedout. Experimental studies are carried on the Gear Fatigue Test Mechanism constructedwith financial support of AKÜ Scientific Research Fund. In experimental studies testgears? material, number of revolutions, lubrication grease and the load are taken asfixed variables and the response of surface damage to the variation in workingtemperatures are studied. Gear test examples? pre test and post test weights aredetermined, their surface roughness measured and the micro structure of the gearmaterial is examined. As a result it is found that the the surface roughness increases inproportion with the temperature.2007, Page:102Keywords: Spur Gear, Pitting, Fatigue, Surface Fatigue, Lubrication of Gearing, GearTemperaturev
Collections