Türkiye`de çevre eğitiminin sosyolojik çözümlemesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışmada çevre, çevre sorunları, çevre eğitimi, çevre sosyolojisi ve çevre eğitiminin sosyolojik bakış açısıyla değerlendirilmesi ele alınmıştır. Çevre eğitimi, çevre sorunlarının azaltılması ve ortadan kaldırılması amacıyla kullanılabilecek en önemli araçlar içerisindedir. Bu eğitim sayesinde çevre bilincine sahip bireyler yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Bu özelikleri bakımından çevre eğitimi, çevre bilimi veya diğer ekolojik içerikli eğitimlerden farklılık göstermektedir. Bu çalışmanın amacı ise, çevre eğitiminin öneminin vurgulanarak toplumsal karşılığının belirlenmesidir. Diğer taraftan çevresel sorunlar ve çevresel süreçlerin sosyolojik bir bakış açısıyla ele alınması amaçlanmıştır. In this study, environmental, environmental problems, environmental education, environmental sociology and evaluation of environmental education from a sociological point of view are discussed. Environmental education is among the most important tools that can be used to reduce and eliminate environmental problems. Through this training, it is aimed to raise environmentally conscious individuals. In terms of these characteristics, environmental education differs from environmental science or other ecological education. The aim of this study is to determine the social equivalence by emphasizing the importance of environmental education. On the other hand, it is aimed to address environmental problems and environmental processes from a sociological perspective.
Collections