Show simple item record

dc.contributor.advisorAkkol, Mümtaz Levent
dc.contributor.authorDurmaz, Mehmet
dc.date.accessioned2020-12-10T10:29:07Z
dc.date.available2020-12-10T10:29:07Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-02-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/247259
dc.description.abstractBu çalışmada çevre, çevre sorunları, çevre eğitimi, çevre sosyolojisi ve çevre eğitiminin sosyolojik bakış açısıyla değerlendirilmesi ele alınmıştır. Çevre eğitimi, çevre sorunlarının azaltılması ve ortadan kaldırılması amacıyla kullanılabilecek en önemli araçlar içerisindedir. Bu eğitim sayesinde çevre bilincine sahip bireyler yetiştirilmesi hedeflenmektedir. Bu özelikleri bakımından çevre eğitimi, çevre bilimi veya diğer ekolojik içerikli eğitimlerden farklılık göstermektedir. Bu çalışmanın amacı ise, çevre eğitiminin öneminin vurgulanarak toplumsal karşılığının belirlenmesidir. Diğer taraftan çevresel sorunlar ve çevresel süreçlerin sosyolojik bir bakış açısıyla ele alınması amaçlanmıştır.
dc.description.abstractIn this study, environmental, environmental problems, environmental education, environmental sociology and evaluation of environmental education from a sociological point of view are discussed. Environmental education is among the most important tools that can be used to reduce and eliminate environmental problems. Through this training, it is aimed to raise environmentally conscious individuals. In terms of these characteristics, environmental education differs from environmental science or other ecological education. The aim of this study is to determine the social equivalence by emphasizing the importance of environmental education. On the other hand, it is aimed to address environmental problems and environmental processes from a sociological perspective.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectSosyolojitr_TR
dc.subjectSociologyen_US
dc.titleTürkiye`de çevre eğitiminin sosyolojik çözümlemesi
dc.title.alternativeSociological analysis of environmental education in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-02-06
dc.contributor.departmentSosyoloji Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10315631
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityYOZGAT BOZOK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid607624
dc.description.pages104
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess