Türkiye`de aktif istihdam politikaları kapsamında mesleki eğitim kurslarının istihdama katılım sonuçlarının değerlendirilmesi: Tekirdağ örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ekonomik gelişim ve kalkınmanın temel belirleyicilerinin başında, işgücünden yeterince yararlanabilme ve işgücünü yüksek verimlilikle istihdam edebilme gelmektedir. Ülkeler; sahip oldukları işgücünün niteliği ve verimliliği ile doğru orantılı bir gelişim ve kalkınma sergilerler. Bununla birlikte işgücünden yeterince faydalanabilmek her zaman çok kolay olmamaktadır. Özellikle işgücü piyasalarının homojenlikten uzak yapısı ve bilgi akışındaki sorunlar, işgücü verimliliğini düşürmektedir. Bu sebeple özellikle aktif istihdam politikalarının uygulanması ve işgücü arzı ile işgücü talebinin denkleştirilmesi son derece önemlidir. Aktif istihdam politikaları içerisinde de mesleki eğitimler önemli bir yere sahiptir. Mesleki eğitim kursları ile birlikte işsiz olan kişiler istihdam edilebilir bir duruma gelirken, diğer yandan herhangi bir işyerinde çalışan kişilerin de mesleki verimlilikleri artırılabilmektedir. Mesleki eğitim konusunda Türkiye'de üzerine en fazla görev düşen kurum hiç şüphesiz Türkiye İş Kurumu'dur. İŞKUR; Türkiye'nin tek kamu istihdam kurumu olarak işgücü piyasası bilgi hizmetlerini düzenlemek, işgücü arz ve talebini eşleştirmek ve işgücünün niteliğini artırmak için mesleki eğitimler vermekle görevli bir kurumdur. Bu çalışmada; aktif istihdam politikaları içerisinde önemli bir yer tutan mesleki eğitim programları incelenmiş ve Tekirdağ Çalışma ve İŞKUR İl Müdürlüğü tarafından gerçekleştirilen eğitimler analiz edilmiştir. Yapılan bu analiz neticesinde yıllar itibariyle yapılan mesleki eğitim çalışmaları ilin ihtiyaç ve kapasitesi de göz önünde bulundurularak yorumlanmıştır. Anahtar Kelimeler: İşgücü, İstihdam, Mesleki Eğitim, İŞKUR, Tekirdağ. Sufficiently using the labor force and hiring the labor force with high efficiency are the key determinants of economic development and improvement. Countries display a directly proportional development with the qualification and efficiency of their labor force. However, it would not be very easy to use the labor force adequately all the time. Particularly the structure of the markets which is distant from being homogenized and obstacles in information flow decreases the efficiency of labor force. Therefore, especially applying active employment policies, and matching the labor demand and supply are highly important. In active employment policies, vocational educations have an important role. The unemployed people can become suitable for hiring and people who have a job can increase their vocational efficiency via the training courses. With no doubt, the most important role belongs to Türkiye İş Kurumu for vocational education. İŞKUR is the only public employment institution which is responsible of regulating information services of labor force, matching the labor force supply and demand and organizing training courses in order to increase qualification of labor force. In this study, the training courses which have an important role in active employment policy are investigated and the trainings provided by Tekirdağ Çalışma ve İŞKUR İl Müdürlüğü were analyzed. As a result of this analysis, the vocational educations performed over the years were interpreted considering the requirements and capacity of the city.Key words: Labor Force, employment, vocational training, İŞKUR, Tekirdağ.
Collections