Ulaştırma yatırımları ve büyüme ilişkisi: Türkiye ekonomisi örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu tez çalışmasının temel amacı ulaştırma yatırımları ile ekonomik büyüme arasındaki ilişkiyi Türkiye ekonomisi özelinde 1983-2015 dönemi itibariyle analiz etmektir. Bu tezde ekonomik büyümenin belirleyicileri teorik açıdan ele alınmıştır. Burada üç farklı regresyon modeli kullanılarak ulaştırma yatırımları ile ekonomik büyüme arasındaki ilişki tahmin edilmeye çalışılmıştır. Ulaştırma yatırımlarının yanı sıra işgücü, finansal gelişme, ticari dışa açıklık, enerji tüketimi ve kentleşme değişkenleri de bağımsız değişkenler ve ekonomik büyümenin belirleyicileri olarak kullanılmıştır.Ekonometrik analizlerde değişkenlerin birim kök incelemelerinin yapılmasında ADF, PP ve KPSS testlerinden istifade edilmiştir. Ayrıca, Vogelsang-Perron tek kırılmalı birim kök testi de kullanılmıştır. Değişkenler arasındaki eşbütünleşme yani uzun dönem ilişkisinin araştırılmasında ARDL sınır testi yaklaşımı uygulanmıştır. Değişkenlere ilişkin uzun ve kısa dönem tahminleri ARDL modeli çerçevesinde gerçekleştirilmiştir. Değişkenler arasındaki nedensellik ilişkileri ise Toda-Yamamoto nedensellik tekniği kullanılarak incelenmiştir. Elde edilen sonuçlar, Türkiye ekonomisi açısından bazı politika önerileri sunabilecektir. The main objective of this thesis is to analyze the link between transportation investments and economic growth in case of Turkey over the period of 1983-2015. In this thesis, the determinants of economic growth were dealed with theoretically. Here, the relationship between transportation investments and economic growth was estimated by using three different regression models. Labor, financial development, trade openness, energy consumption and urbanization as well as transportation investments were used as independent variables and the determinants of economic growth.The ADF, PP and KPSS unit root tests were employed to examine the unit root properties of the variables. In addition, Vogelsang-Perron one break unit root test was used. The ARDL bounds test was applied to investigate the lon run relationship between the variables. The long run and short run estimations of the variables were conducted within the framework of ARDL model. The causality relationships between the variables were examined by using Toda-Yamamoto causality test. The obtained results will provide some policy implications for Turkish economy.
Collections