User experience in public products: The effects of presence of other people
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Ortak kullanıma açık ürünlerde kullanıcı deneyimi ürünlerin içinde bulunduğu özelbağlam nedeniyle özel ilgi gerektirmektedir. Bu ürünler, kullanıcıların sahipoldukları kişisel ürünlerden farklı olarak kullanıcıya ait değildir; başkalarıyla ortakve başkalarının önünde kullanılmaktadır. Bu yüzden farklı endişe ve sorunlarortaya çıkabilmektedir. Bu tez başkalarının varlığının kullanıcı ve ortak kullanımaaçık ürün etkileşimine etkisi üzerinde durmaktadır. Sosyal bağlam, kullanıcılarınduyguları ve ürün kullanım performansları arasındaki ilişkiler bu çalışmanıntemelini oluşturmaktadır. Bu ilişkiler, literatüre başvurarak ve üç deneysel çalışmayürütülerek araştırılmıştır. Yapılan çalışmalar, başkalarının varlığının kullanıcılarınduygularını ve ürün kullanım performanslarını büyük ölçüde etkilediğinigöstermiştir. User experience with public products needs special attention considering thespecific context. Different from other consumer or personal products that usersown, public products do not belong to the user; they are shared with and used infront of other people. Thus, different concerns and problems are incorporatedaffecting the user experiences. This thesis dwells on the effects of presence ofother people on user-public product interaction. The relationships between socialcontext, users? feelings, and task performances constitute the basis of the thesis.These relationships were investigated by consulting to the literature, but mainly byconducting three empirical studies. All these studies revealed that the presence ofother people affects the users? feelings and task performances greatly.
Collections