Show simple item record

dc.contributor.advisorHekkert, Paul
dc.contributor.advisorErbuğ, Çiğdem
dc.contributor.advisorHerrera, Natalia Romero
dc.contributor.authorGünay, Asli
dc.date.accessioned2020-12-10T10:15:43Z
dc.date.available2020-12-10T10:15:43Z
dc.date.submitted2011
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/244923
dc.description.abstractOrtak kullanıma açık ürünlerde kullanıcı deneyimi ürünlerin içinde bulunduğu özelbağlam nedeniyle özel ilgi gerektirmektedir. Bu ürünler, kullanıcıların sahipoldukları kişisel ürünlerden farklı olarak kullanıcıya ait değildir; başkalarıyla ortakve başkalarının önünde kullanılmaktadır. Bu yüzden farklı endişe ve sorunlarortaya çıkabilmektedir. Bu tez başkalarının varlığının kullanıcı ve ortak kullanımaaçık ürün etkileşimine etkisi üzerinde durmaktadır. Sosyal bağlam, kullanıcılarınduyguları ve ürün kullanım performansları arasındaki ilişkiler bu çalışmanıntemelini oluşturmaktadır. Bu ilişkiler, literatüre başvurarak ve üç deneysel çalışmayürütülerek araştırılmıştır. Yapılan çalışmalar, başkalarının varlığının kullanıcılarınduygularını ve ürün kullanım performanslarını büyük ölçüde etkilediğinigöstermiştir.
dc.description.abstractUser experience with public products needs special attention considering thespecific context. Different from other consumer or personal products that usersown, public products do not belong to the user; they are shared with and used infront of other people. Thus, different concerns and problems are incorporatedaffecting the user experiences. This thesis dwells on the effects of presence ofother people on user-public product interaction. The relationships between socialcontext, users? feelings, and task performances constitute the basis of the thesis.These relationships were investigated by consulting to the literature, but mainly byconducting three empirical studies. All these studies revealed that the presence ofother people affects the users? feelings and task performances greatly.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEndüstri Ürünleri Tasarımıtr_TR
dc.subjectIndustrial Designen_US
dc.subjectMühendislik Bilimleritr_TR
dc.subjectEngineering Sciencesen_US
dc.titleUser experience in public products: The effects of presence of other people
dc.title.alternativeOrtak kullanıma açık ürünlerde kullanıcı deneyimi: Sosyal bağlamın etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid413199
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid305588
dc.description.pages155
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess