Ortaokul sosyal bilgiler ders kitaplarında yeryüzünde yaşam ünitesi coğrafi kavram ve mekânlar konularına yönelik öğrencilerin akademik başarılarının incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu çalışma 6. Sınıf Sosyal Bilgiler dersinde kullanılan Sosyal Bilgiler 6. Sınıf Ders Kitabı içerisindeki; Yeryüzünde Yaşam ünitesi içerisinde, Dünya'nın Neresindeyiz?, Kutuplardan Ekvator'a Değişen Yaşam, Eşsiz Ülkem, Türkiye, Türkiye'de İklimler adlı coğrafya konularının anlatımında kullanılan coğrafi kavram ve coğrafi mekan adlarının öğrenilme durumlarını ortaya koymak amacıyla yapılmış bir çalışmadır. Araştırma, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Burdur ili Merkez ilçesinde dört ortaokulda okuyan 6. sınıf öğrencilerine hazırlanmış olan başarı testi ile uygulanmıştır. Sonuç ve öneriler başlıkları ile tamamlanan araştırma, alanında yeni bulgular ortaya koyan bir çalışmadır. Araştırmada, nicel araştırma yöntemi ve betimsel analiz uygulanmıştır. Bu amaçla hazırlanmış olan 25'er maddeden oluşan coğrafi kavram ve coğrafi mekân başarı testleri kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 25.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarında anlamlılık düzeyi 0,05 olarak belirlenmiş ve aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız t testi, yüzde, frekans ve ANOVA teknikleri kullanılarak analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırma da 6. Sınıf Sosyal Bilgiler dersinde, Sosyal bilgiler 6. Sınıf Ders Kitabı Yeryüzünde Yaşam ünitesi içerisindeki coğrafya konularının anlatımında kullanılan coğrafi kavram ve coğrafi mekânların öğrenilme durumları ortaya koyulmuştur. Bunun yanında coğrafi kavram ve coğrafi mekânların öğrenilme başarısının öğrencinin öğrenim gördüğü okula, öğrencinin ailesinin gelir durumuna ve öğrencinin cinsiyetine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği üzerinde durulmuştur. This study is a study conducted to reveal the learned status of the geographical concept and geographical location names used to explain the geography topics in the unit of Life on the Earth named Where are we on the Earth?, Changing Life from the poles to the equator, My unique country, Turkey, Climates in Turkey in the 6th Grade Social Studies Book used in the 6th Grade Social Studies course.The study was conducted with the achievement test prepared for the 6th grade students who were studying in four middle schools in the district of Burdur province in the Fall semester of 2017-2018 academic year. The study, which is completed with the titles of conclusions and suggestions, is a work that reveals new findings in its field.In the study, quantitative research method and descriptive analysis were applied. For this purpose, geographical concept and geographical location success tests consisting of 25 items were used. The obtained data were analyzed using the SPSS 25.0 program. The level of significance in the research results was determined as 0,05 and analyses were performed using arithmetic mean, standard deviation, independent T test, percentage, frequency and ANOVA techniques.In the study, the learned status of the geographical concept and geographical location names used to teach the geography topics in the unit of Life on the Earth in the 6th Grade Social Studies Book used in the 6th Grade Social Studies course has been revealed. In addition, it has been emphasized that whether the success of learning geographical concepts and geographical locations shows a significant difference according to school of the student, income level of the family of the student and the gender of the student or not.
Collections