Show simple item record

dc.contributor.advisorAtayeter, Yıldırım
dc.contributor.authorArslan, Mustafa
dc.date.accessioned2020-12-10T09:50:16Z
dc.date.available2020-12-10T09:50:16Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-04-29
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/241201
dc.description.abstractBu çalışma 6. Sınıf Sosyal Bilgiler dersinde kullanılan Sosyal Bilgiler 6. Sınıf Ders Kitabı içerisindeki; Yeryüzünde Yaşam ünitesi içerisinde, Dünya'nın Neresindeyiz?, Kutuplardan Ekvator'a Değişen Yaşam, Eşsiz Ülkem, Türkiye, Türkiye'de İklimler adlı coğrafya konularının anlatımında kullanılan coğrafi kavram ve coğrafi mekan adlarının öğrenilme durumlarını ortaya koymak amacıyla yapılmış bir çalışmadır. Araştırma, 2017-2018 eğitim-öğretim yılı güz döneminde Burdur ili Merkez ilçesinde dört ortaokulda okuyan 6. sınıf öğrencilerine hazırlanmış olan başarı testi ile uygulanmıştır. Sonuç ve öneriler başlıkları ile tamamlanan araştırma, alanında yeni bulgular ortaya koyan bir çalışmadır. Araştırmada, nicel araştırma yöntemi ve betimsel analiz uygulanmıştır. Bu amaçla hazırlanmış olan 25'er maddeden oluşan coğrafi kavram ve coğrafi mekân başarı testleri kullanılmıştır. Elde edilen veriler SPSS 25.0 programı kullanılarak analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarında anlamlılık düzeyi 0,05 olarak belirlenmiş ve aritmetik ortalama, standart sapma, bağımsız t testi, yüzde, frekans ve ANOVA teknikleri kullanılarak analizler gerçekleştirilmiştir. Araştırma da 6. Sınıf Sosyal Bilgiler dersinde, Sosyal bilgiler 6. Sınıf Ders Kitabı Yeryüzünde Yaşam ünitesi içerisindeki coğrafya konularının anlatımında kullanılan coğrafi kavram ve coğrafi mekânların öğrenilme durumları ortaya koyulmuştur. Bunun yanında coğrafi kavram ve coğrafi mekânların öğrenilme başarısının öğrencinin öğrenim gördüğü okula, öğrencinin ailesinin gelir durumuna ve öğrencinin cinsiyetine göre anlamlı bir farklılık gösterip göstermediği üzerinde durulmuştur.
dc.description.abstractThis study is a study conducted to reveal the learned status of the geographical concept and geographical location names used to explain the geography topics in the unit of Life on the Earth named Where are we on the Earth?, Changing Life from the poles to the equator, My unique country, Turkey, Climates in Turkey in the 6th Grade Social Studies Book used in the 6th Grade Social Studies course.The study was conducted with the achievement test prepared for the 6th grade students who were studying in four middle schools in the district of Burdur province in the Fall semester of 2017-2018 academic year. The study, which is completed with the titles of conclusions and suggestions, is a work that reveals new findings in its field.In the study, quantitative research method and descriptive analysis were applied. For this purpose, geographical concept and geographical location success tests consisting of 25 items were used. The obtained data were analyzed using the SPSS 25.0 program. The level of significance in the research results was determined as 0,05 and analyses were performed using arithmetic mean, standard deviation, independent T test, percentage, frequency and ANOVA techniques.In the study, the learned status of the geographical concept and geographical location names used to teach the geography topics in the unit of Life on the Earth in the 6th Grade Social Studies Book used in the 6th Grade Social Studies course has been revealed. In addition, it has been emphasized that whether the success of learning geographical concepts and geographical locations shows a significant difference according to school of the student, income level of the family of the student and the gender of the student or not.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOrtaokul sosyal bilgiler ders kitaplarında yeryüzünde yaşam ünitesi coğrafi kavram ve mekânlar konularına yönelik öğrencilerin akademik başarılarının incelenmesi
dc.title.alternativeAnalysis of academic achievement of the students on the subject for the life unit on the earth geographical concepts and spaces in the social sciences coursebooks of secondary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-04-29
dc.contributor.departmentTürkçe ve Sosyal Bilimler Eğitimi Anabilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmGeography
dc.subject.ytmGeographic concepts
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.identifier.yokid10201776
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid527645
dc.description.pages95
dc.publisher.disciplineSosyal Bilgiler Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess