Finlandiya, Fransa ve Türkiye`deki yabancı dil öğretmeni yetiştirme sistemlerinin karşılaştırılması ve bir model tasarısı
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmanın amacı; Finlandiya, Fransa ve Türkiye'de yabancı dil (İngilizce) öğretmeni yetiştirme sistemlerini inceleyerek karşılaştırmak ve Türkiye'de yabancı dil öğretmeni yetiştirme sistemi için yeni bir model tasarısı sunmaktır. Bu amaç için; Türkiye'de Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Fransa'da Paris Sorbonne Üniversitesi Paris Öğretmen ve Eğitim Yüksekokulu ve Finlandiya'da Helsinki Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nin İngilizce öğretmeni yetiştiren programların amaçları, eğitim düzeyleri, süreleri, giriş koşulları, eğitim öğretim süreçleri ve öğretmenlik uygulamaları arasında bulunan benzerlik ve farklılıklar değerlendirilerek karşılaştırılmıştır. Ayrıca, Finlandiya, Fransa ve Türkiye'nin İngilizce öğretmeni yetiştirme sistemlerinin yanı sıra; bu ülkelerin genel eğitim sistemlerine ve genel olarak öğretmen yetiştirme sistemlerine de yer verilmiştir. Araştırmada, belgesel tarama modeli benimsenmiş olup yatay ve tanımlayıcı yaklaşımlar kullanılmıştır. Elde edilen veriler tablolaştırılarak karşılaştırılmıştır. Programların amaçları benzer özellikler göstermiştir. Giriş koşulları, düzeyleri, süreleri, eğitim öğretim süreçleri ve öğretmenlik uygulamaları arasında farklılıklar bulunmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda tartışma ve öneriler yapılmış, Türkiye'de yabancı dil öğretmeni yetiştirme programının giriş koşulları, eğitim öğretim süreçleri ve öğretmenlik uygulamalarında değişiklikler yapılması gerektiği sonucuna varılmıştır. The purpose of this research is to compare foreign language (English) teacher training systems in Finland, France, Turkey and to provide a new model proposal for foreign language teacher training system in Turkey. For this purpose, the similarities and differences about the objectives, training levels, duration, entry requirements, training processes and teaching practice of the teacher training programs of Burdur Mehmet Akif Ersoy University Faculty of Education in Turkey, Paris Sorbonne University in France in Paris Teacher and School of Education, and the University of Helsinki Faculty of Education in Finland have been evaluated. In order to provide some background information for the study, the general education and teacher training systems in Finland, France and Turkey have been given. In the research, a descriptive survey model has been adopted. Horizontal and descriptive approaches have been used. The data have been tabulated and compared. According to the data obtained, it has been found that while the objectives of the programs have been similar; entry requirements, levels, durations, training processes and teaching practices have differed. In conclusion, according to the research results, some discussions and suggestions have been made, and it has been concluded that in order to train qualified teachers, some changes should be made about the entry requirements, training processes and teaching practice of the current foreign language teacher training system in Turkey.
Collections