Show simple item record

dc.contributor.advisorAydın, Rafet
dc.contributor.authorGökdemir Başer, Gözde
dc.date.accessioned2020-12-10T09:50:09Z
dc.date.available2020-12-10T09:50:09Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-07-02
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/241138
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı; Finlandiya, Fransa ve Türkiye'de yabancı dil (İngilizce) öğretmeni yetiştirme sistemlerini inceleyerek karşılaştırmak ve Türkiye'de yabancı dil öğretmeni yetiştirme sistemi için yeni bir model tasarısı sunmaktır. Bu amaç için; Türkiye'de Burdur Mehmet Akif Ersoy Üniversitesi Eğitim Fakültesi, Fransa'da Paris Sorbonne Üniversitesi Paris Öğretmen ve Eğitim Yüksekokulu ve Finlandiya'da Helsinki Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nin İngilizce öğretmeni yetiştiren programların amaçları, eğitim düzeyleri, süreleri, giriş koşulları, eğitim öğretim süreçleri ve öğretmenlik uygulamaları arasında bulunan benzerlik ve farklılıklar değerlendirilerek karşılaştırılmıştır. Ayrıca, Finlandiya, Fransa ve Türkiye'nin İngilizce öğretmeni yetiştirme sistemlerinin yanı sıra; bu ülkelerin genel eğitim sistemlerine ve genel olarak öğretmen yetiştirme sistemlerine de yer verilmiştir. Araştırmada, belgesel tarama modeli benimsenmiş olup yatay ve tanımlayıcı yaklaşımlar kullanılmıştır. Elde edilen veriler tablolaştırılarak karşılaştırılmıştır. Programların amaçları benzer özellikler göstermiştir. Giriş koşulları, düzeyleri, süreleri, eğitim öğretim süreçleri ve öğretmenlik uygulamaları arasında farklılıklar bulunmuştur. Araştırma sonucunda elde edilen bulgular doğrultusunda tartışma ve öneriler yapılmış, Türkiye'de yabancı dil öğretmeni yetiştirme programının giriş koşulları, eğitim öğretim süreçleri ve öğretmenlik uygulamalarında değişiklikler yapılması gerektiği sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThe purpose of this research is to compare foreign language (English) teacher training systems in Finland, France, Turkey and to provide a new model proposal for foreign language teacher training system in Turkey. For this purpose, the similarities and differences about the objectives, training levels, duration, entry requirements, training processes and teaching practice of the teacher training programs of Burdur Mehmet Akif Ersoy University Faculty of Education in Turkey, Paris Sorbonne University in France in Paris Teacher and School of Education, and the University of Helsinki Faculty of Education in Finland have been evaluated. In order to provide some background information for the study, the general education and teacher training systems in Finland, France and Turkey have been given. In the research, a descriptive survey model has been adopted. Horizontal and descriptive approaches have been used. The data have been tabulated and compared. According to the data obtained, it has been found that while the objectives of the programs have been similar; entry requirements, levels, durations, training processes and teaching practices have differed. In conclusion, according to the research results, some discussions and suggestions have been made, and it has been concluded that in order to train qualified teachers, some changes should be made about the entry requirements, training processes and teaching practice of the current foreign language teacher training system in Turkey.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleFinlandiya, Fransa ve Türkiye`deki yabancı dil öğretmeni yetiştirme sistemlerinin karşılaştırılması ve bir model tasarısı
dc.title.alternativeThe comparison of foreign language teacher training systems in Finland, France and Turkey and a model proposal
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-02
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTeacher training
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmEnglish lessons
dc.subject.ytmEducation system
dc.subject.ytmComparative education
dc.subject.ytmFinland
dc.subject.ytmFrance
dc.subject.ytmTurkish education system
dc.identifier.yokid10216300
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityBURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid531051
dc.description.pages151
dc.publisher.disciplineEğitim Programları ve Öğretim Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess