Türkiye`de lisans düzeyinde verilen muhasebe eğitiminin IES 2 öğrenim çıktılarını karşılama düzeyi: bir araştırma
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Muhasebe alanında ihtiyaç duyulan ve gerçekleştirilmeye çalışılan standartlaştırma faaliyetlerine, muhasebe eğitimi alanında da ihtiyaç duyulmuştur. Muhasebe eğitimi için Uluslararası Muhasebe Standartları Kurulunca,UluslararasıMuhasebe Eğitim Standartları oluşturulmuştur. Uluslararası Muhasebe Eğitim Standartları Kurulu, Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu(IFAC)'na bağlıdır. Bu çalışmada, Türkiye'de verilen muhasebe eğitiminin IES 2 öğrenim çıktılarını karşılama düzeyinin araştırılması amaçlanmıştır. Türkiye'de bulunan devlet üniversiteleri, vakıf üniversiteleri ve yüksekokulların ders müfredatları incelenerek, Uluslararası Eğitim Standartları- IES 2'deki öğrenim çıktılarıyla ilgili durumuaraştırılmış ve hem devlet üniversitelerinin hem de vakıf üniversitelerinin, IES 2 öğrenim çıktılarını karşılama düzeylerinde farklılıklar olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Muhasebe, Muhasebe Eğitimi, Uluslararası Muhasebe Eğitim Standartları. The standardization activities needed and attempted to be realized in the field of accounting were also needed in the field of accounting education. The International Accounting Standards Board for accounting education has established international accounting training standards. The International Accounting Training Standards Board is affiliated to the International Federation of Accountants(IFAC). In this study, it is aimed to investigate the level of accounting education provided in Turkey to meet IES 2 learning outcomes. In Turkey, state universities, private universities and junior collegeswill examine the curriculum of International Education Standards - IES 2 and IES both state universities and private universities researched the state of learning outcome 2, it was inferred that there are differences in learning outcome levels.Keywords: Accounting, Accounting Education, International Accounting Education Standards.
Collections