Show simple item record

dc.contributor.advisorKıymık, Hakkı
dc.contributor.authorTalayman, Hatice
dc.date.accessioned2020-12-10T09:48:50Z
dc.date.available2020-12-10T09:48:50Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2020-01-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/240508
dc.description.abstractMuhasebe alanında ihtiyaç duyulan ve gerçekleştirilmeye çalışılan standartlaştırma faaliyetlerine, muhasebe eğitimi alanında da ihtiyaç duyulmuştur. Muhasebe eğitimi için Uluslararası Muhasebe Standartları Kurulunca,UluslararasıMuhasebe Eğitim Standartları oluşturulmuştur. Uluslararası Muhasebe Eğitim Standartları Kurulu, Uluslararası Muhasebeciler Federasyonu(IFAC)'na bağlıdır. Bu çalışmada, Türkiye'de verilen muhasebe eğitiminin IES 2 öğrenim çıktılarını karşılama düzeyinin araştırılması amaçlanmıştır. Türkiye'de bulunan devlet üniversiteleri, vakıf üniversiteleri ve yüksekokulların ders müfredatları incelenerek, Uluslararası Eğitim Standartları- IES 2'deki öğrenim çıktılarıyla ilgili durumuaraştırılmış ve hem devlet üniversitelerinin hem de vakıf üniversitelerinin, IES 2 öğrenim çıktılarını karşılama düzeylerinde farklılıklar olduğu sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Kelimeler: Muhasebe, Muhasebe Eğitimi, Uluslararası Muhasebe Eğitim Standartları.
dc.description.abstractThe standardization activities needed and attempted to be realized in the field of accounting were also needed in the field of accounting education. The International Accounting Standards Board for accounting education has established international accounting training standards. The International Accounting Training Standards Board is affiliated to the International Federation of Accountants(IFAC). In this study, it is aimed to investigate the level of accounting education provided in Turkey to meet IES 2 learning outcomes. In Turkey, state universities, private universities and junior collegeswill examine the curriculum of International Education Standards - IES 2 and IES both state universities and private universities researched the state of learning outcome 2, it was inferred that there are differences in learning outcome levels.Keywords: Accounting, Accounting Education, International Accounting Education Standards.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİşletmetr_TR
dc.subjectBusiness Administrationen_US
dc.titleTürkiye`de lisans düzeyinde verilen muhasebe eğitiminin IES 2 öğrenim çıktılarını karşılama düzeyi: bir araştırma
dc.title.alternativeIES 2 level of accounting education provided at undergraduate level in Turkey: A research
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-01-10
dc.contributor.departmentMuhasebe ve Finansal Yönetim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid10303891
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityBURDUR MEHMET AKİF ERSOY ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid601256
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess