Okul öncesi eğitim yapılarında, çocuk psikolojisine göre mekan gereksinimi: Antalya örneği
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Toplumumuzun geleceğine ışık tutan yeni kuşakların eğitimi, günümüzde son derece önemsenmesi gereken bir konudur. Bu dönemde her türlü yeni bilgiye ve fikre açık olan çocuğun öğrenme isteği en üst seviyededir. İnsan hayatının en kritik dönemi olan okul öncesi çocukluk döneminde, çocuğun eğitimi ve gelişimi; her türlü çevresel, zihinsel ve ruhsal etkenler ile, çocuğun temel özellikleri ve ihtiyaçları doğrultusunda ele alınmalıdır.Çocuklara hizmet vermek için yaratılacak her türlü çevre; onların gelişimine bütün yönleriyle katkıda bulunmalıdır. Bu çalışmada, okul öncesi eğitim dönemi çocuklarının gelişimi ve eğitimi için ihtiyaç duydukları şeyler sorgulanmaktadır. Okul öncesi eğitim yapılarının; geçmişten günümüze değişimi ve bu kurumların mekan oluşumunu etkileyen kavramlar ele alınarak, çocukların ihtiyaçları doğrultusunda incelenmektedir.Bu araştırmalar doğrultusunda, Antalya ili Konyaaltı ilçesinde bir özel okul öncesi eğitim yapısı çalışmanın materyali olarak seçilmiştir. Bu okul öncesi eğitim yapısı; 0-6 yaş arası çocukların ihtiyaçları ve özellikleri ile okul öncesi eğitim yapısının gereksinimleri ve eğitim modeli doğrultusunda incelenmiştir. Yapılan incelemeler sonucu okulun her türlü tasarımsal özelliği saptanmış ve gerekli görülen yerlerde öneriler sunulmuştur. The education of new generations, which shed light on the future of our society is a matter that should be considered as important today. In this period, all kinds of new knowledge and ideas open to the child's learning desire is the top level. In preschool which is the most critical period of human life, the education and development of the child should be addressed in terms of all kinds of environmental, mental and spiritual factors and their basic characteristics and needs. Environment created to serve children should contribute to their development in all aspects. In this study, what they need for the development and education of children in preschool education is being questioned. Concepts affecting the formation of these preschool education, daily change from the past and the formation of these buildings are examined and examined in line with the needs of children. In line with this research, a preschool education building in Konyaaltı District of Antalya Province was chosen as the study material. This preschool education building has been examined in terms of the needs and characteristics of children between 0-6 years of age, the needs of preschool education building and education model. All the features of the final examinations were determined and suggestions were made where necessary.
Collections