İlköğretim 1.kademe 1.devre 3.sınıflarda dönüt ve düzeltmelerin öğrenci başarısına etkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Nffl ÖZET Bu araştırma geleneksel öğretim yöntemleri ile dönüt ve düzeltmelerin (izleme testleri) uygulandığı eğitim ortamlarının öğrenci başarısı üzerindeki etkilerini sınamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Ayrıca bulmaca gibi eğlenceli eğitim materyalinin Hayat Bilgisi öğretiminde pekiştirici rol oynadığı, öğrencilerin derse aktif katılımını sağladığı gözlenmeye çalışılmıştır. Bu araştırmada izleme testleri ve öğretim tekniği olarak bulmaca ilköğretim okulu 3. sınıflarda Hayat Bilgisi dersinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 46'sı deney grubu, 36'sı kontrol grubu olmak üzere toplam 82 öğrenci katılmıştır. Deney grubu üniteyi, izleme testleri, bulmaca materyalleri ile, kontrol grubu ise öğretmen yönetiminde geleneksel yöntemle işlemiştir. Her iki gruba öğretimden önce ön test, öğretimden sonra son test uygulanmıştır. Gruplara ilişkin veriler sağlandıktan sonra `t` testi kullanılarak verilerin analizi gerçekleştirilmiştir. Sonuçta her iki grubun son test aritmetik ortalamalan arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur. IV ABSTRACT This study has been carried out to test the effects on student's achievement of teaching fields where tradational teaching methods along with the feedback and the correction (formative tests) were applied.Also,it was observed that the amusing educational materials such as crossword puzzle has taken an intensive role on natural science teaching and directly provided student's participating in the lesson. In this study,the crossword puzzle both as formative tests and teaching technic has been carried out in natural science lesson of the third grade classes in primary school.In total, 82 students have taken part in the study,46 of them were chosen as experimental group and 36 of them were control group.Experimental group studied the unit by the means of formative tests and crossword puzzle, on the other hand control group studied the unit by the teacher's accompaniment using tradational methods. Both of the groups were applied a primary test before teaching and also applied the final test after teaching. Having collected the datas which were related to. the groups, the analysis were determined by using T' value. Finally, a meaningful difference was found between the avareges of both two groups in favour of the experimental group.
Collections