Show simple item record

dc.contributor.advisorÖk, Muharrem
dc.contributor.authorKanyilmaz Gönenç, Fatma
dc.date.accessioned2020-12-10T09:37:05Z
dc.date.available2020-12-10T09:37:05Z
dc.date.submitted1998
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/237582
dc.description.abstractNffl ÖZET Bu araştırma geleneksel öğretim yöntemleri ile dönüt ve düzeltmelerin (izleme testleri) uygulandığı eğitim ortamlarının öğrenci başarısı üzerindeki etkilerini sınamak amacıyla gerçekleştirilmiştir. Ayrıca bulmaca gibi eğlenceli eğitim materyalinin Hayat Bilgisi öğretiminde pekiştirici rol oynadığı, öğrencilerin derse aktif katılımını sağladığı gözlenmeye çalışılmıştır. Bu araştırmada izleme testleri ve öğretim tekniği olarak bulmaca ilköğretim okulu 3. sınıflarda Hayat Bilgisi dersinde gerçekleştirilmiştir. Araştırmaya 46'sı deney grubu, 36'sı kontrol grubu olmak üzere toplam 82 öğrenci katılmıştır. Deney grubu üniteyi, izleme testleri, bulmaca materyalleri ile, kontrol grubu ise öğretmen yönetiminde geleneksel yöntemle işlemiştir. Her iki gruba öğretimden önce ön test, öğretimden sonra son test uygulanmıştır. Gruplara ilişkin veriler sağlandıktan sonra `t` testi kullanılarak verilerin analizi gerçekleştirilmiştir. Sonuçta her iki grubun son test aritmetik ortalamalan arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark bulunmuştur.
dc.description.abstractIV ABSTRACT This study has been carried out to test the effects on student's achievement of teaching fields where tradational teaching methods along with the feedback and the correction (formative tests) were applied.Also,it was observed that the amusing educational materials such as crossword puzzle has taken an intensive role on natural science teaching and directly provided student's participating in the lesson. In this study,the crossword puzzle both as formative tests and teaching technic has been carried out in natural science lesson of the third grade classes in primary school.In total, 82 students have taken part in the study,46 of them were chosen as experimental group and 36 of them were control group.Experimental group studied the unit by the means of formative tests and crossword puzzle, on the other hand control group studied the unit by the teacher's accompaniment using tradational methods. Both of the groups were applied a primary test before teaching and also applied the final test after teaching. Having collected the datas which were related to. the groups, the analysis were determined by using T' value. Finally, a meaningful difference was found between the avareges of both two groups in favour of the experimental group.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim 1.kademe 1.devre 3.sınıflarda dönüt ve düzeltmelerin öğrenci başarısına etkisi
dc.title.alternativeThe effects of the feedback and the correction on the student's success in the third grade classes in primary schools
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmCorrection
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmFeedback
dc.subject.ytmStudents
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmSuccess
dc.identifier.yokid72024
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid72024
dc.description.pages105
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess