İlköğretim okullarında çatışmaya neden olan yönetici davranışları (Denizli ili örneği)
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
V ÖZET Bu araştırmada, ilköğretim okullarında görev yaparı öğretmenlerin algılarına göre ilköğretim okulu yöneticilerinin çatışmaya neden olan davranışları incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, Denizli Merkez ilköğretim okullarında görev yapan 317 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Yönetici Öğretmen Etkileşimi Envanteri (YÖEE) kullanılmıştır. Ayrıca, öğretmene ait kişisel bilgiler, Kişisel Bilgi Formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde, gerekli görülen istatistiksel tekniklerin yanında, veri gruplarının türüne göre t testi ve varyans analizi, p değerlerinin önemli olması halinde farkın hangi gruplardan kaynaklandığını bulmak için Tukey HSD testi uygulanmıştır. Bulgular, ilköğretimde görev yapan öğretmenlerin, ölçekte yer alan yönetici davranışlarının hepsini çatışma nedeni olarak algıladıkları yönündedir. Öğretmenlerin çatışmaya neden olan yönetici davranışlarına ilişkin algılan ile cinsiyet, mesleki kıdem ve yöneticilik yapıp yapmama değişkenleri arasında anlamlı bir fark bulunmamış; branş ve okuttuğu sınıf değişkenleri arasında ise anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Araştırmada elde edilen bulgular, eğitimsel açıdan değerlendirilmiş, eğitimcilere ve eğitim yönetimi alanında çalışma yapan araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Çatışma, Çatışma Nedenleri, İlköğretim, Yönetici VI ABSTRACT In this research, administrators' behaviour causing conflict was studied according to the teachers' perception working for elementary schools. The research population was composed of 317 teachers working in the elementary schools in Center Denizli Province. The data of this research was collected by Administrator Teacher Interaction Inventory (ATII), developed by the researcher.. The data obtained was analysed by SPSS ( Statistical Package for the Social Sciences); in order to answer the research problems, `t` test, `Analysis of Variance (ANOVA)` and post hoc techniques were employed. Findings show that, the teachers working in elementary schools perceived all behaviour of administrators, included in ATII, as a reason of conflict between teachers and administrators. There were not found any significant differences between teachers' perception towards administrators' behaviour causing conflict and their gender, seniority and experiences on administration; But there were significant differences found between teachers' perception towards administrators' behaviour causing conflict and their branch and teaching grade. The findings obtained from the study were evaluated educationally and suggestions were made to the trainers and the researchers studying on the field of educational administration. Key Words: Confliction, Causes of Confliction, Elementary School and Administrator.
Collections