Show simple item record

dc.contributor.advisorYaşar, Metin
dc.contributor.authorCanbaz, Filiz
dc.date.accessioned2020-12-10T09:35:49Z
dc.date.available2020-12-10T09:35:49Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/237140
dc.description.abstractV ÖZET Bu araştırmada, ilköğretim okullarında görev yaparı öğretmenlerin algılarına göre ilköğretim okulu yöneticilerinin çatışmaya neden olan davranışları incelenmiştir. Araştırmanın örneklemini, Denizli Merkez ilköğretim okullarında görev yapan 317 öğretmen oluşturmuştur. Araştırmada veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen Yönetici Öğretmen Etkileşimi Envanteri (YÖEE) kullanılmıştır. Ayrıca, öğretmene ait kişisel bilgiler, Kişisel Bilgi Formu ile toplanmıştır. Verilerin analizinde, gerekli görülen istatistiksel tekniklerin yanında, veri gruplarının türüne göre t testi ve varyans analizi, p değerlerinin önemli olması halinde farkın hangi gruplardan kaynaklandığını bulmak için Tukey HSD testi uygulanmıştır. Bulgular, ilköğretimde görev yapan öğretmenlerin, ölçekte yer alan yönetici davranışlarının hepsini çatışma nedeni olarak algıladıkları yönündedir. Öğretmenlerin çatışmaya neden olan yönetici davranışlarına ilişkin algılan ile cinsiyet, mesleki kıdem ve yöneticilik yapıp yapmama değişkenleri arasında anlamlı bir fark bulunmamış; branş ve okuttuğu sınıf değişkenleri arasında ise anlamlı bir farklılık bulunmuştur. Araştırmada elde edilen bulgular, eğitimsel açıdan değerlendirilmiş, eğitimcilere ve eğitim yönetimi alanında çalışma yapan araştırmacılara önerilerde bulunulmuştur. Anahtar Kelimeler: Çatışma, Çatışma Nedenleri, İlköğretim, Yönetici
dc.description.abstractVI ABSTRACT In this research, administrators' behaviour causing conflict was studied according to the teachers' perception working for elementary schools. The research population was composed of 317 teachers working in the elementary schools in Center Denizli Province. The data of this research was collected by Administrator Teacher Interaction Inventory (ATII), developed by the researcher.. The data obtained was analysed by SPSS ( Statistical Package for the Social Sciences); in order to answer the research problems, `t` test, `Analysis of Variance (ANOVA)` and post hoc techniques were employed. Findings show that, the teachers working in elementary schools perceived all behaviour of administrators, included in ATII, as a reason of conflict between teachers and administrators. There were not found any significant differences between teachers' perception towards administrators' behaviour causing conflict and their gender, seniority and experiences on administration; But there were significant differences found between teachers' perception towards administrators' behaviour causing conflict and their branch and teaching grade. The findings obtained from the study were evaluated educationally and suggestions were made to the trainers and the researchers studying on the field of educational administration. Key Words: Confliction, Causes of Confliction, Elementary School and Administrator.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/embargoedAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlköğretim okullarında çatışmaya neden olan yönetici davranışları (Denizli ili örneği)
dc.title.alternativeThe Administrator behaviour causing conflict in elementary schools (the sample of Denizli province)
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Anabilim Dalı
dc.subject.ytmConflict
dc.subject.ytmPrimary education teachers
dc.subject.ytmManegerial behavior
dc.subject.ytmSchool administrators
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmPrimary education schools
dc.identifier.yokid141917
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid140624
dc.description.pages96
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/embargoedAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/embargoedAccess