Öğretmen adaylarının bilime yönelik tutumlarının bazı psiko-sosyal değişkenlerle ilişkisi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Egitim modern yasamın gelecegi için önemlidir. Günümüz okulları fen egitimindebasarısızdırlar. Fen Bilgisi egitimindeki yetersizlikte önemli determinantlardan biri de bilimeyönelik düsük tutumdur. Bu arastırmada Fen Bilgisi Ögretmenligi ve Sınıf Ögretmenligiprogramlarında ögrenim gören ögretmen adaylarının bilime yönelik tutumlarıkarsılastırılmaktadır. Veri toplama aracı olarak gelistirilen ``Uluslararası Bilim Ölçegi ''kullanılmıstır.Arastırmada elde edilen bulgulara göre:-Ögretmen adaylarının okudukları bölüm, sosyo-ekonomik düzeyleri, anne-babalarınınegitim düzeyleri, ailesinin ve kendisinin siyasal tercihi, yasanılan yer, kendisini sosyal vezihinsel açıdan algılamaları ile bilime yönelik tutumlarında anlamlı bir fark bulunamamıstır.-Ögretmen adaylarının ögretmenlige yönelik tutumu ile bilime yönelik tutumlarında,bilimin degeri ve zorluk boyutlarına yönelik olarak p<.05 düzeyinde anlamlı bir farkbulunmustur. Education important for the future of modern life. Today schools are fail at scienceeducation. One important determinants of insufficiency at science education is law attitudestoward science. This research compared to science teacher and primary teacher program?sstudent (n:162) attitudes toward science. As data gathering tool, developed, ``InternatıonalScience Quastinare Scale ?? is used.According to the results obtained from the research:-There is no significant difference between the teacher trainees according to thesubject they study, their socro-economic levels, parents education levels, their parents andtheir own political opinions, their perception of themselves socially and mentally and theirattitudes toward science.-There is a significant difference between the teacher trainees according to theiropinions about being a teacher; their attitudes toward science, their ideas about the value andabout the difficultres of the science.
Collections