Show simple item record

dc.contributor.advisorAkyıldız, Hayrettin
dc.contributor.authorAslan, Cengiz
dc.date.accessioned2020-12-10T09:35:48Z
dc.date.available2020-12-10T09:35:48Z
dc.date.submitted2003
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/237131
dc.description.abstractEgitim modern yasamın gelecegi için önemlidir. Günümüz okulları fen egitimindebasarısızdırlar. Fen Bilgisi egitimindeki yetersizlikte önemli determinantlardan biri de bilimeyönelik düsük tutumdur. Bu arastırmada Fen Bilgisi Ögretmenligi ve Sınıf Ögretmenligiprogramlarında ögrenim gören ögretmen adaylarının bilime yönelik tutumlarıkarsılastırılmaktadır. Veri toplama aracı olarak gelistirilen ``Uluslararası Bilim Ölçegi ''kullanılmıstır.Arastırmada elde edilen bulgulara göre:-Ögretmen adaylarının okudukları bölüm, sosyo-ekonomik düzeyleri, anne-babalarınınegitim düzeyleri, ailesinin ve kendisinin siyasal tercihi, yasanılan yer, kendisini sosyal vezihinsel açıdan algılamaları ile bilime yönelik tutumlarında anlamlı bir fark bulunamamıstır.-Ögretmen adaylarının ögretmenlige yönelik tutumu ile bilime yönelik tutumlarında,bilimin degeri ve zorluk boyutlarına yönelik olarak p<.05 düzeyinde anlamlı bir farkbulunmustur.
dc.description.abstractEducation important for the future of modern life. Today schools are fail at scienceeducation. One important determinants of insufficiency at science education is law attitudestoward science. This research compared to science teacher and primary teacher program?sstudent (n:162) attitudes toward science. As data gathering tool, developed, ``InternatıonalScience Quastinare Scale ?? is used.According to the results obtained from the research:-There is no significant difference between the teacher trainees according to thesubject they study, their socro-economic levels, parents education levels, their parents andtheir own political opinions, their perception of themselves socially and mentally and theirattitudes toward science.-There is a significant difference between the teacher trainees according to theiropinions about being a teacher; their attitudes toward science, their ideas about the value andabout the difficultres of the science.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen adaylarının bilime yönelik tutumlarının bazı psiko-sosyal değişkenlerle ilişkisi
dc.title.alternativeThe attitudes of student teachers toward science and their relationships with certain psycho-social variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentDiğer
dc.identifier.yokid310442
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid210927
dc.description.pages50
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess