İlkögretim hayat bilgisi ögretiminde yaratıcı drama ve geleneksel ögretim yöntemlerinin ögrenci basarısı ve hatırda tutma düzeyi üzerindeki etkileri
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu arastırmanın amacı ilkögretim hayat bilgisi ögretiminde yaratıcı drama vegeleneksel yöntemlerin, ögrencilerin akademik basarıları ve hatırda tutma düzeyleriüzerindeki etkilerini belirlemektir.Arastırma 2004-2005 egitim ögretim yılında Denizli ili Rasit Özkardeslkögretim okulunda 3. sınıftaki 68 ögrenci üzerinde uygulanmıstır. Arastırmadakontrol gruplu öntest-sontest modeli kullanılmıstır. Arastırma sırasında deneygrubunda yaratıcı drama yöntemi, kontrol grubunda geleneksel yöntemlerkullanılmıstır. Her iki grupta da ? Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı? ünitesiislenmistir.Ögrencilerin basarı düzeylerini belirlemek için arastırmacı tarafından basarıtesti gelistirilmistir. Hazırlanan bu test ögrencilere ön-test, son-test ve uygulamanınbitiminden dört hafta sonra hatırda tutma testi olarak uygulanmıstır.Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma ve t-testiislemlerinden faydalanılmıstır.Arastırma sonucunda elde edilen bulgulara göre yaratıcı drama yöntemininuygulandıgı deney grubu ile geleneksel yöntemin uygulandıgı kontrol grubununbasarı düzeyleri arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark gözlenmistir.Ayrıca uygulamadan dört hafta sonra hatırda tutma testi olarak verilen testsonucunda da deney grubu lehine anlamlı bir fark gözlenmistir. The study was carried out during second semester of 2004-2005 educationalyear. Subjects were 68 third grade students in Rasit Özkardes Elementary School inDenizli. The design of the study was a pre-post test experimental design. In theexperimental group, students were taught the subject of ?National sovereignty andchildren?s day? with creative drama method. And the control group was taught thesame subject with traditional teaching methods.To determine students? achievement level, the researcher designed anachievement test. This test was applied to students before the study, after thetreatment and four weeks after the application as a memory test.In data analysis, means, standart deviation and t-tests were used.According to results, there was significant differences between experimentaland control groupswhere subjects in experimental groups performed beter. Inaddition the experimental effect effort the memory test was still effective four weeksafter the treatment.
Collections