Show simple item record

dc.contributor.advisorSarıtaş, Emel
dc.contributor.authorSelanik Ay, Tuğba
dc.date.accessioned2020-12-10T09:35:19Z
dc.date.available2020-12-10T09:35:19Z
dc.date.submitted2005
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236933
dc.description.abstractBu arastırmanın amacı ilkögretim hayat bilgisi ögretiminde yaratıcı drama vegeleneksel yöntemlerin, ögrencilerin akademik basarıları ve hatırda tutma düzeyleriüzerindeki etkilerini belirlemektir.Arastırma 2004-2005 egitim ögretim yılında Denizli ili Rasit Özkardeslkögretim okulunda 3. sınıftaki 68 ögrenci üzerinde uygulanmıstır. Arastırmadakontrol gruplu öntest-sontest modeli kullanılmıstır. Arastırma sırasında deneygrubunda yaratıcı drama yöntemi, kontrol grubunda geleneksel yöntemlerkullanılmıstır. Her iki grupta da ? Ulusal Egemenlik ve Çocuk Bayramı? ünitesiislenmistir.Ögrencilerin basarı düzeylerini belirlemek için arastırmacı tarafından basarıtesti gelistirilmistir. Hazırlanan bu test ögrencilere ön-test, son-test ve uygulamanınbitiminden dört hafta sonra hatırda tutma testi olarak uygulanmıstır.Verilerin analizinde aritmetik ortalama, standart sapma ve t-testiislemlerinden faydalanılmıstır.Arastırma sonucunda elde edilen bulgulara göre yaratıcı drama yöntemininuygulandıgı deney grubu ile geleneksel yöntemin uygulandıgı kontrol grubununbasarı düzeyleri arasında deney grubu lehine anlamlı bir fark gözlenmistir.Ayrıca uygulamadan dört hafta sonra hatırda tutma testi olarak verilen testsonucunda da deney grubu lehine anlamlı bir fark gözlenmistir.
dc.description.abstractThe study was carried out during second semester of 2004-2005 educationalyear. Subjects were 68 third grade students in Rasit Özkardes Elementary School inDenizli. The design of the study was a pre-post test experimental design. In theexperimental group, students were taught the subject of ?National sovereignty andchildren?s day? with creative drama method. And the control group was taught thesame subject with traditional teaching methods.To determine students? achievement level, the researcher designed anachievement test. This test was applied to students before the study, after thetreatment and four weeks after the application as a memory test.In data analysis, means, standart deviation and t-tests were used.According to results, there was significant differences between experimentaland control groupswhere subjects in experimental groups performed beter. Inaddition the experimental effect effort the memory test was still effective four weeksafter the treatment.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkögretim hayat bilgisi ögretiminde yaratıcı drama ve geleneksel ögretim yöntemlerinin ögrenci basarısı ve hatırda tutma düzeyi üzerindeki etkileri
dc.title.alternativeEffects of creative drama and traditional teaching methods primary schhol students? social sciences achievements and permenance and...
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Anabilim Dalı
dc.identifier.yokid310288
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universityPAMUKKALE ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid210893
dc.description.pages123
dc.publisher.disciplineSınıf Öğretmenliği Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess