Design and analysis of a novel electrohydraulic draft control system in agricultural machinery
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Üç nokta askı sistemi, tarım traktörlerinde çeşitli tarım ekipmanlarının hareketlerinin kontrol edildiği mekanizmalardır. Ekipmanla çalışma mekanizması arasındaki bağlantıyı sağlayan parçaların boyutları standartlara göre belirlenmektedir. Mekanizma hidrolik silindir tarafından tetiklenmektedir ve hareket için gerekli olan hidrolik güç, bir hidrolik pompa ile sağlanmaktadır. Traktörlerde üç nokta askı mekanizması iki ayrı yöntemle kontrol edilebilmektedir. Çeki kontrolü, traktörün patinaja kalmasını önleyen ve verimsizlikleri minimuma indirgeyen bir kontrol sistemidir. Ekipmandan traktöre uygulanan kuvvet, ekipman derinliğine, toprak özelliklerine ve araç hızına bağlıdır. Aşırı miktarda uygulanan yük, toprak işleme sırasında lastiklerde patinaja, hatta traktörün durmasına neden olabilmektedir. Bu durumu önlemek için, çeki kontrolü, üç nokta askı mekanizmasının toprak altındaki derinliğini, toprak işleme sırasında zeminden gelen kuvvet değerine göre ayarlar. Konum kontrolü ise, mekanizmanın yüksekliğini, verilen açı girdisine göre ayarlayan kontrol sistemidir. Bu tezde, üç nokta askı mekanizmasının çeki kontrol sistemi ele alınmaktadır. Bilgisayar destekli tasarım yazılımı, PTC Creo 3.0® (CAD) ile modellenen üç nokta askı sistemi, Matlab® Simulink modeline aktarılmıştır. Aktarılan model ile beraber, traktörün temel olarak pompa, valfler ve silindirlerden oluşan hidrolik sistemi, konum ve çeki sensörleri ve kontrolcü MATLAB® Simulink ortamında modellenerek mevcut traktör sistemi oluşturulmuştur. Üç nokta askı sisteminin oluşturulan kinematik denklemlerinin doğrulaması ADAMS® simülasyon yazılımı ile yapılmıştır. Bu çalışmanın amacı, mevcut traktörlerden farklı olarak çeki kuvvetinin, kuvvet sensörü yerine, ana silindirlerde oluşan basıncın ölçülmesi ile kontrol edilmesini sağlamaktır. Mevcut traktör MATLAB Simulink® modeline ek olarak yeni özgün tasarımın da modeli oluşturulmuş ve simülasyonları yapılmıştır. Sadece basınç sensörleri kullanılarak çeki kuvvetinin kontrol edilebilme performansı tez içerisinde ayrıntılı bir şekilde tartışılmıştır. A three-point hitch system is a mechanism that controls the movement of various agricultural equipment. Connection dimensions between the equipment and working range of mechanisms are defined by standards. The mechanism is actuated by hydraulic cylinders and the required hydraulic power for movement is provided by a hydraulic pump.Constitutively, there are two types of methods to control the three-point hitch mechanism. Draft control is a type of control mechanism that ensures the tractor not to slip and minimizes the inefficiencies. The force applied from equipment to the tractor depends on the equipment depth, soil characteristics, and vehicle velocity. An excessive amount of load may cause slippage on tires, even stopping the tractor during tillage operations. In order to prevent this situation, draft control adjusts the depth of the three-point hitch mechanism under the soil according to the force value from the ground during the tillage process. As for the position control, the control mechanism arranges the height of the mechanism according to the given angle input. In this study, a three-point hitch draft control system is examined. Solid model of the three-point system is constructed by using computer-aided design software, PTC Creo 3.0® (CAD) and transferred to MATLAB®. With the transferred model, the tractor's hydraulic system consisting mainly of pumps, valves and cylinders, position and draft sensors and the controller are modeled, and the resulting system is created by using MATLAB Simulink module. Established kinematic equations of the three-point hitch mechanism are validated with ADAMs® simulation software.The aim of the thesis is to control the pulling force by the measured pressure transmitted to the main external lift cylinders, instead of using a force sensor, as opposed to the application in existing tractors. Simulations of the current model with force sensors and the simulations of the proposed model with pressure sensors are performed and the feasibility of the proposed scheme is discussed in detail.
Collections