Show simple item record

dc.contributor.advisorBalkan, Raif Tuna
dc.contributor.advisorÜnlüsoy, Yavuz Samim
dc.contributor.authorKarakoç, Emir Murat
dc.date.accessioned2020-12-10T09:33:29Z
dc.date.available2020-12-10T09:33:29Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-12-10
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/236053
dc.description.abstractÜç nokta askı sistemi, tarım traktörlerinde çeşitli tarım ekipmanlarının hareketlerinin kontrol edildiği mekanizmalardır. Ekipmanla çalışma mekanizması arasındaki bağlantıyı sağlayan parçaların boyutları standartlara göre belirlenmektedir. Mekanizma hidrolik silindir tarafından tetiklenmektedir ve hareket için gerekli olan hidrolik güç, bir hidrolik pompa ile sağlanmaktadır. Traktörlerde üç nokta askı mekanizması iki ayrı yöntemle kontrol edilebilmektedir. Çeki kontrolü, traktörün patinaja kalmasını önleyen ve verimsizlikleri minimuma indirgeyen bir kontrol sistemidir. Ekipmandan traktöre uygulanan kuvvet, ekipman derinliğine, toprak özelliklerine ve araç hızına bağlıdır. Aşırı miktarda uygulanan yük, toprak işleme sırasında lastiklerde patinaja, hatta traktörün durmasına neden olabilmektedir. Bu durumu önlemek için, çeki kontrolü, üç nokta askı mekanizmasının toprak altındaki derinliğini, toprak işleme sırasında zeminden gelen kuvvet değerine göre ayarlar. Konum kontrolü ise, mekanizmanın yüksekliğini, verilen açı girdisine göre ayarlayan kontrol sistemidir. Bu tezde, üç nokta askı mekanizmasının çeki kontrol sistemi ele alınmaktadır. Bilgisayar destekli tasarım yazılımı, PTC Creo 3.0® (CAD) ile modellenen üç nokta askı sistemi, Matlab® Simulink modeline aktarılmıştır. Aktarılan model ile beraber, traktörün temel olarak pompa, valfler ve silindirlerden oluşan hidrolik sistemi, konum ve çeki sensörleri ve kontrolcü MATLAB® Simulink ortamında modellenerek mevcut traktör sistemi oluşturulmuştur. Üç nokta askı sisteminin oluşturulan kinematik denklemlerinin doğrulaması ADAMS® simülasyon yazılımı ile yapılmıştır. Bu çalışmanın amacı, mevcut traktörlerden farklı olarak çeki kuvvetinin, kuvvet sensörü yerine, ana silindirlerde oluşan basıncın ölçülmesi ile kontrol edilmesini sağlamaktır. Mevcut traktör MATLAB Simulink® modeline ek olarak yeni özgün tasarımın da modeli oluşturulmuş ve simülasyonları yapılmıştır. Sadece basınç sensörleri kullanılarak çeki kuvvetinin kontrol edilebilme performansı tez içerisinde ayrıntılı bir şekilde tartışılmıştır.
dc.description.abstractA three-point hitch system is a mechanism that controls the movement of various agricultural equipment. Connection dimensions between the equipment and working range of mechanisms are defined by standards. The mechanism is actuated by hydraulic cylinders and the required hydraulic power for movement is provided by a hydraulic pump.Constitutively, there are two types of methods to control the three-point hitch mechanism. Draft control is a type of control mechanism that ensures the tractor not to slip and minimizes the inefficiencies. The force applied from equipment to the tractor depends on the equipment depth, soil characteristics, and vehicle velocity. An excessive amount of load may cause slippage on tires, even stopping the tractor during tillage operations. In order to prevent this situation, draft control adjusts the depth of the three-point hitch mechanism under the soil according to the force value from the ground during the tillage process. As for the position control, the control mechanism arranges the height of the mechanism according to the given angle input. In this study, a three-point hitch draft control system is examined. Solid model of the three-point system is constructed by using computer-aided design software, PTC Creo 3.0® (CAD) and transferred to MATLAB®. With the transferred model, the tractor's hydraulic system consisting mainly of pumps, valves and cylinders, position and draft sensors and the controller are modeled, and the resulting system is created by using MATLAB Simulink module. Established kinematic equations of the three-point hitch mechanism are validated with ADAMs® simulation software.The aim of the thesis is to control the pulling force by the measured pressure transmitted to the main external lift cylinders, instead of using a force sensor, as opposed to the application in existing tractors. Simulations of the current model with force sensors and the simulations of the proposed model with pressure sensors are performed and the feasibility of the proposed scheme is discussed in detail.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMakine Mühendisliğitr_TR
dc.subjectMechanical Engineeringen_US
dc.titleDesign and analysis of a novel electrohydraulic draft control system in agricultural machinery
dc.title.alternativeTarım makinalarında özgün elektro-hidrolik çeki kontrolü tasarımı ve analizi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-12-10
dc.contributor.departmentMakine Mühendisliği Anabilim Dalı
dc.subject.ytmTractors
dc.identifier.yokid10283829
dc.publisher.instituteFen Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityORTA DOĞU TEKNİK ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid591183
dc.description.pages139
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess