Türkiye`de müzik öğretim yöntemleri konusunda yapılmış lisansüstü çalışmaların incelenmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Bu araştırmada; ülkemizde müzik öğretim yöntemleri konusunda yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında 1994-2018 yılları arasında Türkiye'deki üniversitelerde müzik öğretim yöntemleri konusunda yapılmış Yüksek Lisans ve Doktora tezleri incelenmiştir. Veriler; araştırmaların yapıldığı yıllara, üniversitelere, lisansüstü araştırmanın tez türüne, araştırmacının cinsiyetine, araştırma konusuna, araştırma grubuna ve araştırmada kullanılan veri toplama aracına göre analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; en fazla çalışma 2011 yılında (%10,84) yapılmıştır. Müzik öğretim yöntemleri konusunda en fazla lisansüstü çalışma yapılan üniversite Dokuz Eylül Üniversitesi'dir (%22,90). Araştırma türlerine göre büyük oranda (%62,65) yüksek lisans tezinin yazılmış olduğu, müzik öğretim yöntemleri konusundaki tez çalışmalarında kadınların %63,86 oranında daha aktif olduğu, en fazla çalışmanın Orff Öğretisi konusunda (%34,05) yapıldığı, tezlerin %65,55'inde araştırma grubu olarak öğrencilerin hedef alındığı ve verilerin toplanmasında deneysel ölçümlerin (%54,12) büyük oranda tercih edildiği görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Müzik Eğitimi, Müzik Öğretim Yöntemleri, Tezler The aim of this study is to examine the postgraduate theses about music teaching methods in our country. For the scope of research, MSc and PhD theses in the field of teaching methods of music between the years 1994-2018 were examined. Data were analyzed according to year, university, thesis type, researcher's gender, topic of the research, research group and data collection tools. According to the findings of the research, the highest number of studies was done in 2011 (10,84%). Dokuz Eylül University is the most active university in the field of graduate studies with the ratio of 22,90%. According to research types, a large number of master thesis (62,65%) has been written, 63,86% of women are more active in post graduate thesis studies in the field of music teaching methods, 34,05% of the study was done in the area of Orff -Schulwerk, 65,55% of the studies were conducted with the students and the experimental method is the most widely used for data collection technique with a ratio of 54,12%. Keywords: Music Education, Teaching Methods in Music Education, Theses
Collections