Show simple item record

dc.contributor.advisorÖzaltunoğlu, Özlem
dc.contributor.authorKaya, Osman Çağatay
dc.date.accessioned2020-12-10T09:31:35Z
dc.date.available2020-12-10T09:31:35Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-07-22
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/235112
dc.description.abstractBu araştırmada; ülkemizde müzik öğretim yöntemleri konusunda yapılan lisansüstü tezlerin incelenmesi amaçlanmıştır. Araştırma kapsamında 1994-2018 yılları arasında Türkiye'deki üniversitelerde müzik öğretim yöntemleri konusunda yapılmış Yüksek Lisans ve Doktora tezleri incelenmiştir. Veriler; araştırmaların yapıldığı yıllara, üniversitelere, lisansüstü araştırmanın tez türüne, araştırmacının cinsiyetine, araştırma konusuna, araştırma grubuna ve araştırmada kullanılan veri toplama aracına göre analiz edilmiştir. Araştırma sonuçlarına göre; en fazla çalışma 2011 yılında (%10,84) yapılmıştır. Müzik öğretim yöntemleri konusunda en fazla lisansüstü çalışma yapılan üniversite Dokuz Eylül Üniversitesi'dir (%22,90). Araştırma türlerine göre büyük oranda (%62,65) yüksek lisans tezinin yazılmış olduğu, müzik öğretim yöntemleri konusundaki tez çalışmalarında kadınların %63,86 oranında daha aktif olduğu, en fazla çalışmanın Orff Öğretisi konusunda (%34,05) yapıldığı, tezlerin %65,55'inde araştırma grubu olarak öğrencilerin hedef alındığı ve verilerin toplanmasında deneysel ölçümlerin (%54,12) büyük oranda tercih edildiği görülmüştür. Anahtar Kelimeler: Müzik Eğitimi, Müzik Öğretim Yöntemleri, Tezler
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine the postgraduate theses about music teaching methods in our country. For the scope of research, MSc and PhD theses in the field of teaching methods of music between the years 1994-2018 were examined. Data were analyzed according to year, university, thesis type, researcher's gender, topic of the research, research group and data collection tools. According to the findings of the research, the highest number of studies was done in 2011 (10,84%). Dokuz Eylül University is the most active university in the field of graduate studies with the ratio of 22,90%. According to research types, a large number of master thesis (62,65%) has been written, 63,86% of women are more active in post graduate thesis studies in the field of music teaching methods, 34,05% of the study was done in the area of Orff -Schulwerk, 65,55% of the studies were conducted with the students and the experimental method is the most widely used for data collection technique with a ratio of 54,12%. Keywords: Music Education, Teaching Methods in Music Education, Thesesen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleTürkiye`de müzik öğretim yöntemleri konusunda yapılmış lisansüstü çalışmaların incelenmesi
dc.title.alternativeAnalyzing of graduate theses in the matter of music teaching methods in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-07-22
dc.contributor.departmentMüzik Anabilim Dalı
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmMusic learning
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmPostgraduation thesises
dc.identifier.yokid10225466
dc.publisher.instituteSosyal Bilimler Enstitüsü
dc.publisher.universitySİVAS CUMHURİYET ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid531764
dc.description.pages70
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess