Gemilerde güneş ve rüzgar enerji sistemlerinin fiziksel kısıt altında boyutlandırılması ve internet tabanlı izlenilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
Günümüzde fosil yakıtlarının rezervlerinin sınırlı olması, çevreyi kirletmesi, küresel ısınmaya yol açması ve enerjiye olan talebin sürekli olarak artması gibi nedenlerden dolayı yenilenebilir enerji kaynaklarından olan güneş ve rüzgar enerjisinin gemilerde de kullanılabilir olması çok önemlidir. Güneş ve rüzgar enerjisinin gemilerde kullanılması ile ilgili bilgileri içeren bu çalışmada örnek bir gemi seçilerek bu gemiye güneş panelleri ve rüzgar türbinleri yerleştirilerek fiziksel kısıt altında bir sistem kurulumu planlanmış ve bu sistem ile geminin enerji ihtiyacı azami ölçüde karşılanmaya çalışılmıştır. Kurulacak olan sistemin geminin tüm enerji tüketimini karşılayamamasından dolayı üretilen enerjiye denk bir tüketici seçimi yapılmıştır. Kurulacak olan sistemin enerji hesabı yapılmış ve üretilen fazla enerji, enerjisiz kalınacak zamanlar için depolanmıştır. İnternet aracılığı ile uzaktan takibi yapılacak şekilde tasarımı yapılan bu sistemin, dizel yakıt ile çalışan gemideki maliyet hesabı yapılarak ve kurulan sistemin yedi yıl sonra masrafını telâfi edebileceği ön görülmüştür. En önemlisi ise kurulacak olan bu sistem sayesinde atmosfere salınan karbondioksit miktarında bir yılsonunda yaklaşık olarak 143 ton civarında azalma sağlanacağı hesaplanmıştır. Nowadays, it is very important that solar and wind energy, which is one of the renewable energy sources, can also be used in ships due to the reasons such as limited fossil fuel reserves, polluting the environment, causing global warming, and increasing demand for energy. In this study, which includes information about the use of solar and wind energy in ships, a sample ship was selected and solar panels and wind turbines were placed on this ship and a system under physical constraint was planned and the energy demand of the ship was tried to be met to the maximum extent. Due to the fact that the system to be installed does not meet the energy consumption of the ship, a consumer choice has been made which is equivalent to the energy produced. The energy of the system to be installed has been calculated and the excess energy produced is stored for the times when it will be de-energized. This system, which is designed to be monitored remotely via the Internet, cost calculation has been made on the vessel which works with diesel fuel and after seven years the established system could compansate itself cost. Most important one is, the amount of carbon dioxide released into the atmosphere will be reduced by approximately 143 tons at the end of the year.
Collections