Zihinsel engelli çocuklarda gross motor fonksiyon ve motor performansın değerlendirilmesi
- Global styles
- Apa
- Bibtex
- Chicago Fullnote
- Help
Abstract
ÖZET Zihinsel engelli çocuklarda gross motor fonksiyon ve motor performansın değerlendirilmesi amacıyla yapılan bu çalışmada Denizli ilinde bulunan Güzelyurt Eğitim Uygulama Okulu ve İş Eğitim Merkezi ile Çamlık İlköğretim Okulu ve Mesleki Eğitim Merkezi'nde eğitim gören 34 zihinsel engelli olgu üzerinde 8 değişik fiziksel uygunluk ve motor yeterlilik testi içeren The Brochport Physical Fitness Test Manual testi ile GMFM testi uygulanmış ve sonuçlar literatürle karşılaşbntmıştır. Araştırmaya alınan olgular zeka seviyelerine göre Grup I ( Eğitilebilir Zihinsel Engelliler ) ve Grup II ( öğretilebilir Zihinsel Engelliler ) olmak üzere 2 gruba ayrılmışlardır. Olguların 111 kız ( % 32,35 ) 23'ü erkektir ( %67,64 ). Araştırmanın sonunda gruplar arasındaki fark pacer testi ile gastrocnemius kası skinfold deri kıvrım kalınlığı ölçümünde istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur ( p<0,05 ). Triseps kası skinfold deri kıvrım kalınlığı ölçümü, kavrama kuvveti, modifıye mekik, gövde ekstansiyonu ve otur-uzan ( sağ taraf ve sol taraf ) testlerinde istatistiksel olarak fark bulunamamıştır (p> 0,05). Araştırmamızdan elde edilen sonuçlar doğrultusunda zihinsel engelli çocuklarda eğitim programlarının, fiziksel uygunluk ve motor performansın değerlendirilmesiyle elde edilen verilere dayanılarak düzenlenmesi yararlı olacaktır. 37 ÖZET Zihinsel engelli çocuklarda gross motor fonksiyon ve motor performansın değerlendirilmesi amacıyla yapılan bu çalışmada Denizli ilinde bulunan Güzelyurt Eğitim Uygulama Okulu ve İş Eğitim Merkezi ile Çamlık İlköğretim Okulu ve Mesleki Eğitim Merkezi'nde eğitim gören 34 zihinsel engelli olgu üzerinde 8 değişik fiziksel uygunluk ve motor yeterlilik testi içeren The Brochport Physical Fitness Test Manual testi ile GMFM testi uygulanmış ve sonuçlar literatürle karşılaşltırılmıştır. Araştırmaya alınan olgular zeka seviyelerine göre Grup I ( Eğitilebilir Zihinsel Engelliler ) ve Grup II ( öğretilebilir Zihinsel Engelliler ) olmak üzere 2 gruba ayrılmışlardır. Olguların 111 kız ( % 32,35 ) 23'ü erkektir ( %67,64 ). Araştırmanın sonunda gruplar arasındaki fark pacer testi ile gastrocnemius kası skinfold deri kıvrım kalınlığı ölçümünde istatistiksel olarak anlamlı bulunmuştur ( p<0,05 ). Triseps kası skinfold deri kıvrım kalınlığı ölçümü, kavrama kuvveti, modifıye mekik, gövde ekstansiyonu ve otur-uzan ( sağ taraf ve sol taraf ) testlerinde istatistiksel olarak fark bulunamamıştır (p> 0,05). Araştırmamızdan elde edilen sonuçlar doğrultusunda zihinsel engelli çocuklarda eğitim programlarının, fiziksel uygunluk ve motor performansın değerlendirilmesiyle elde edilen verilere dayanılarak düzenlenmesi yararlı olacaktır. 37
Collections